رویترز در گزارش گستاخانه و مداخله‌جویانه جدید خود نوشت: میزان صادرات نفت ایران که بر اساس توافق ژنو باید در حدود یک میلیون بشکه در روز باقی می‌ماند، از این حد فراتر رفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، رویترز مدعی شد: بر اساس اطلاعات موجود از عبور و مرور تانکرها، فهمیده ایم ایران بیش از حد مجاز نفت می فروشد.

این خبرگزاری ادعا کرد: "منابع آگاه به ما خبرداده‌اند اگرچه میزان میانگین نفت صادراتی ایران در توافقنامه ژنو ۱ میلیون بشکه در روز تعیین شده است اما در پنج ماه گذشته این رقم به صورت مداوم بالاتر از حد مجاز بوده است."

این خبرگزاری در ادامه نوشت: این موضوع نشان می‌دهد توافق موقت اتمی به ایران کمک کرده میزان بیشتری از محصولات مواد خام خود را بفروشد.

رویترز ادامه داد : یکی از منابع اعلام کرده است در ماه مارس میانگین صادرات نفت ایران روزانه 1/3 میلیون بشکه نفت بوده، که کمتر از میانگین 1/4 میلیون بشکه ماه فوریه بود. این در حالی است که صادرات نفت ایران در سال 2012 به طور میانگین 1/1 میلیون بشکه در روز بود.

این خبرگزاری مدعی شد: ایران با این کار توانسته اقتصاد کشور خود را راحت تر بهبود بخشد.

رویترز اواخر اسفندماه گذشته نیز در گزارشی ادعا کرده بود که صادرات نفت ایران از نوامبر ۲۰۱۳ تا اواخر فوریه ۲۰۱۴، بیش از میزان تعیین شده در توافقنامه ژنو بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار