بر اساس قانون پنجم توسعه باید هر ساله یک درصد به بازده نیروگاه‌ها افزوده شود به طوریکه تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به 45 درصد برسد.

اسماعیل نیا مدیرکل دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق و خصوصی سازی وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: بر اساس بند (ج) قانون هدفمندی یارانه‌ها میانگین قیمت فروش داخلی برق باید به گونه‌ای تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.
 
وی افزود: بر اساس تبصره‌ الحاقی به این بند قیمت تمام شده برق بر اساس مجموع هزینه‌های تبدیل انرژی انتقال و توزیع با بازده حداقل 38 درصد نیروگاه‌های کشور و رعایت استانداردها محاسبه می‌شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: بر این اساس هر ساله باید حداقل یک درصد به بازده نیروگاه‌های کشور افزوده شود به طوری که تا 5 سال از زمان اجرا این قانون به بازده 45 درصد برسد.
 
اسماعیل نیا همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع نیز تا پایان برنامه 5 ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باید به 14 درصد کاهش یابد.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: برق ، نیروگاه ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار