نامزد ریاست جمهوری اوکراین و رئیس حزب باتکیوشینا (میهن) در بیانیه‌ای کهدر پایگاه اینترنتی این حزب منتشر شد کمک نظامی آمریکا را به اوکراین خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی از کیف،"یولیا تیموشنکو" نامزد ریاست جمهوری اوکراین و رئیس حزب باتکیوشینا (میهن) در بیانیه‌ای که روز جمعه در پایگاه اینترنتی این حزب منتشر شد کمک نظامی آمریکا را به اوکراین خواستار شد.

تیموشنکو در این بیانیه اعلام کرد: «من از اعضای کنگره آمریکا می خواهم همه تلاش خود را برای کمک به اوکراین به کار گیرند و از حاکمیت و تمامیت ارضی آن دفاع کنند».

وی افزود: «اوکراین به کمک نظامی و فنی نیاز دارد. این کمک باید در قالب تحویل سلاح‌های ضد هوایی و ضد تانک و آموزش نظامیان صورت بگیرد».

 تیموشنکو خاطر نشان کرد اوکراین همچنین خواهان دریافت دستگاه‌های مخابراتی، سوخت برای هواپیماها و دیگر تجهیزات نظامی است و امیدوار است آمریکا کارشناسان نظامی خود را به کیف بفرستد.

وی همچنین از بیانیه‌ای که هفده آوریل در نشست چهارجانبه اوکراین، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به تصویب رسید استقبال کرد و تضمین اجرای این سند را خواستار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیموشنکو ، کمک ، نظامی ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار