شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: احتمالا انتخابات ریاست جمهوری سوریه با سه نامزد برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: احتمالا انتخابات ریاست جمهوری سوریه با سه نامزد برگزار خواهد شد.

خبرنگار این شبکه در دمشق درباره وضع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: در حالی رئیس مجلس سوریه زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و زمان انتخابات را اعلام کرد که قبل از برگزاری نشست پارلمان سه گلوله خمپاره منطقه الصالحیه را که یکصد متر از مقر پارلمان فاصله دارد ، هدف قرار داد. در پی این حملات خمپاره‌ای یک نفر کشته و سی و شش نفر دیگر زخمی شدند. 

برخی از منابع به کشته شدن پنج نفر، وخیم بودن حال برخی از زخمی و آسیب گسترده به خودروها و اماکن تجاری این منطقه اشاره کردند. نامزدهای این انتخابات در ظرف مدت ده روز وقت دارند درخواست خود را به دادگاه عالی قانون اساسی سوریه ارائه کنند. هر یک از این نامزدها باید بتوانند سی و پنج امضا از نمایندگان مجلس سوریه به دست آورند. تا کنون خبر دقیقی درباره شمار این نامزدها وجود ندارد و برخی از منابع در پارلمان سوریه به حضور سه نامزد در این انتخابات اشاره می‌کنند.

وی درباره شمار واجدین رای در اراضی تحت سیطره دولت سوریه افزود: در اراضی سوریه مهاجرت و جابجایی‌های زیادی وجود دارد و آمار دقیقی درباره شمار این افراد در دست نیست. برخی از منابع نزدیک به دولت سوریه اعلام کردند شمار سوری‌ها در مناطق تحت سیطره دولت سوریه نظیر لاذقیه،طرطوس، ریف حمص،قلمون، دمشق و درعا نوزده میلیون نفر برآورد می‌شود. همچنین برخی از آوارگان سوری در اردن،عراق،لبنان و ترکیه زندگی می‌کنند.

مقامات سوریه می‌کنند رای گیری در خارج از این کشور در سفارتخانه‌های سوریه برگزار خواهد شد ولی سفارت سوریه در ترکیه تعطیل است و مشخص نیست سوری‌های موجود در این کشور باید چگونه در انتخابات شرکت کنند.

خبرنگار بی بی سی درباره وضع نظارت بر این انتخابات بیان داشت: عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد در این انتخابات هیچ ناظری از اتحادیه عرب و ناظران بین‌المللی حضور نخواهند داشت و تنها دادگاه عالی قانون اساسی سوریه ناظر این انتخابات خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار