"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید مسکو را به عدم پایبندی به توافقنامه ژنو متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت انتظار نخستی که از مسکو وجود دارد پایبندی به توافق ژنو است با این حال وی مسکو را عدم پایبندی به تعهداتش در چارچوب توافق ژنو متهم کرد.

گفتنی است توافقنامه ژنو پس از نشست هفدهم آوریل روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین امضا شد.

کارنی همچنین اضافه کرد آمریکا به ادامه همکاری با آلمان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا برای دستیابی به رویکردی مشترک درباره تحریم های روسیه ادامه خواهد داد.

کارنی درباره دیدار آتی مرکل و اوباما گفت هیچ ابهامی درباره این مسئله وجود ندارد که مسئله اوکراین محور اصلی این نشست خواهد بود. اوضاع بحران محور اصلی دیدار روز جمعه باراک اوباما و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد بود.

درپی اقدام روسیه درباره کریمه شماری از مسئولان و شرکت های روسیه توسط کشورهای غربی تحریم شدند.

غرب و مسئولان کنونی اوکراین از به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه خودداری می کنند.

روسیه تهدید تحریم های بیشتر را رد کرده است و گفته است این ادبیات نتیجه معکوس دارد و اثر تحریم ها در واقع به خود کشورهای غربی باز می گردد.

اوکراین در ماه فوریه پس از ماهها اعتراضات ضد دولتی شاهد کودتا و برکنار شدن دولت یانوکوویچ بود. در پی برکناری دولت قبلی افراد جدیدی سر قدرت آمده اند .
روسیه دولت کنونی اوکراین را به رسمیت نمی شناسد.

کریمه که بیشتر جمعیت آن را روس تبارها تشکیل می دهند، شانزدهم ماه مارس یک همه پرسی برگزار کرد و در آن بیشتر مردم این منطقه به جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند. توافق پیوستن کریمه به روسیه شانزدهم مارس امضا شد.

پس از پیوستن کریمه به روسیه اعتراضاتی ضد دولت جدید اوکراین در مناطق روس زبان جنوب شرقی اوکراین آغاز شد و معترضان خواستند.

کیف ظاهرا با هدف سرکوب هواداران حکومت فدرالی در روسیه عملیات ضد تروریسم در این کشور را آغاز کرده است و روسیه نیز این عملیات را محکوم کرده است.

روسیه ادعاهای غرب را مبنی بر اینکه این کشور اعتراضات در جنوب غرب این کشور را حمایت می کند رد می کند و "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور این کشور گفته است برخی ادعا می کنند نیروهای ویژه روسیه در این منطقه حضور دارند آنها می گویند ما کارشناس نظامی به آنجا فرستاده ایم. من به عنوان رییس جمهور روسیه می گویم هیچ نیروی ویژه ، کارشناس یا نیرویی از این دست از روسیه در جنوب شرقی اوکراین نیست.



انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، روسیه ، نقض ، توافق ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار