عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:شناسایی دو دهک بالا در برنامه‌های مهم پرداخت یارانه‌ها است که دولت باید به زودی برای اجرای آن اقدام نماید.

عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: فاز دوم هدفمندی یکی از طرح‌های مهم در تحول اقتصادی کشور بود که، مجلس در قالب تبصره 1 بودجه 93 به دولت اجازه اجرا در اول تیرماه سال جاری داده بود، تا در این 3 ماه، تمهیدات شرایط لازم برای اجرا فراهم شود.  

وی در این رابطه افزود: پس از ایراد شورای نگهبان، مجلس اصلاحیات را انجام داد و اجرای فاز دوم را به اول فروردین ماه موکول کرد.  

این نماینده مجلس تاکید کرد: اجرای فاز دوم به دلیل موعود زودتر، زمان مناسبی نبود، زیرا تمهیدات و تدارک لازم برای اجرا انجام نشده بود، مصداق این موضوعف عملیاتی نکردن توصیه مجلس به دولت است.  
عدم شناسایی دو دهک بالای جامعه توسط دولت ثبت نام همه افراد، با طبقات مختلف شد.  

نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس اضافه کرد: دولت تا زمانی که این تمهیدات را انجام نداده است و اطلاعات مالی افراد ثروتمند جامعه را طبقه‌بندی نکرده، باید یارانه پرداخت کند.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اشاره کرد: دولت در آینده می‌تواند از طریق مجاری 14گانه، اطلاعات افراد را پایش و پس از فیلتر، افراد مجاز به دریافت یارانه را براساس این اطلاعات مشخص کند.  

انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار