وزیر امور خارجه این کشور از « سازمان امنیت و همکاری اروپا» خواست فوراً اقدامات لازم را برای آزادی خبرنگاران روس شبکه تلویزیونی « لایف نیوز تی وی» که در اوکراین دستگیر شده اند، صورت دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور از « سازمان امنیت و همکاری اروپا» خواست فوراً اقدامات لازم را برای آزادی خبرنگاران روس شبکه تلویزیونی « لایف نیوز تی وی» که در اوکراین دستگیر شده اند، صورت دهد.


این وزارتخانه اعلام کرد وزیر امور خارجه روسیه در خصوص بازداشت خبرنگاران روس شبکه تلویزیونی « لایف نیوز تی وی » که بعدازظهر هجدهم ماه مه توسط ماموران اوکراینی  در شهر کراماتورسک واقع در جنوب شرقی اوکراین دستگیر شدند،  "دیدیه بورکهالتر"، رئیس کنفدراسیون سوئیس که ریاست « سازمان امنیت و همکاری اروپا» را بر عهده دارد ، تماس گرفت و از وی خواست از همه امکانات این سازمان فوراً برای آزادی اتباع روس بازداشت شده در اوکراین استفاده کند. 

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، رئیس « سازمان امنیت و همکاری اروپا » قول داد هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی کند. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است:« درخواست رسمی برای اقدام فوری در جهت آزادی خبرنگاران روس به دبیرخانه « سازمان امنیت و همکاری اروپا » در وین ، و رئیس دفتر این سازمان در کیف ارائه شده است.» 

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد  به تلاش های خود برای حل و فصل این مسئله در سریع ترین فرصت ممکن ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار