رسانه‌های آلمان از استقرار مزدوران شرکت بِلَک ‌واتر سابق در اوکراین، برای پشتیبانی از عملیات نظامی کی‌یف در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی به نقل از رسانه‌های آلمان نوشت: مزدوران بِلَک ‌واتر، شرکت خصوصی بد نام آمریکایی، برای پشتیبانی از عملیات نظامی کی‌یف در شرق اوکراین، در این کشور مستقر شده‌اند.

روزنامه‌ آلمانی "بیلد ام زونتاگ" و هفته‌ نامه‌"اشپیگل" گزارش دادند، حدود چهارصد تن از نیروهای اجیرشده‌ شرکت امنیتی "آکادمی"، بلک‌واتر سابق، اکنون در نزدیکی شهر لوهانسک در شرق اوکراین مستقر هستند. گزارش ‌های منتشر شده همچنین از دخالت نیروهای بلک‌واتر در عملیات ارتش کی‌یف ضد فعالان حامی روسیه خبر می‌دهند.

این پایگاه تصریح کرد: نشریه ‌های یاد شده، آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان "بی.ان.دی" را به عنوان منبع در گزارش‌های خود قید کرده‌اند. بر اساس ارزیابی ‌های بی.ان.دی، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز از پیش، از دخالت مخفی مزدورانش در بحران جاری در اوکراین آگاهی داشته‌اند.

پرس تی وی در ادامه افزود: روسیه به تازگی آمریکا را به همدستی در عملیات نظامی اوکراین در شرق این کشور متهم کرده است. در ماه مارس 2014 نیز تصاویری در شبکه‌یوتیوب بارگذاری شد که در آن افراد مسلح با لباس نظامی ارتش آمریکا و پوشش ضد گلوله در خیابان‌های شهر دونتسک در حال دویدن هستند.

گفتنی است: بلک‌واتر در سال 1997 میلادی در مویوک، در کارولینای شمالی، از طرف اریک پرنس برای اجرای فعالیت‌های جاسوسی و عملیات نظامی در مناطق بحران زده‌ سراسر جهان تاسیس شد.

این شرکت خصوصی آمریکایی بعد از جنگ آمریکا و متحدانش در عراق در سال 2003 میلادی، با اقدام های خشونت‌آمیز و مرگبارش در این کشور از جمله کشتن غیرنظامیان غیرمسلح در چندین عملیات و نیز قاچاق سلاح، اعتبارش را از دست داد و به شرکتی بدنام تبدیل شد.
شرکت بلک‌واتر سپس در سال 2009 و در سال 2011، به ترتیب به "زی سرویسز" و "آکادمی" تغییر نام داد.

پایگاه اینترنتی پرس تی وی در پایان نوشت: دولت موقتِ کی‌یف از اواسط آوریل 2014 به منظور سرکوب اعتراضات و تظاهرات حامیان روسیه، عملیات نظامی گسترده‌ای در استان‌های شرق و جنوب این کشور آغاز کرد. بر اساس آمار سازمان ملل، در عملیات و درگیری‌‌های نیروهای نظامی اوکراین در این مناطق، حدود 130 تن تاکنون کشته شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار