سازمان ملی آمار ایتالیا اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه چهارم سال 2013 کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملی آمار ایتالیا در گزارشی اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا در مقیاس فصلی 0.1 درصد و در مقیاس سالانه یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته 0.5 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، بعد از سه ماهه چهارم سال گذشته، این نخستین سه ماهه است که میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا کاهش می یابد. میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا طی نه سه ماهه متوالی کاهش یافته بود تا اینکه در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد خود را از سر گرفت.

سازمان ملی آمار ایتالیا در این گزارش خود تصریح کرده است میزان تولید ناخالص داخلی کشور در حالی کاهش می یابد که تولیدات بخش کشاورزی و خدمات دهی افزایش یافته بود.

بر اساس این گزارش، در پی اعلام این خبر ارزش شاخص سهام کل بورس ایتالیا، بورس میلان، با 0.58 درصد کاهش به 21 هزار و 61 صدم واحد رسید.

سازمان ملی آمار ایتالیا در گزارش خود تصرح کرد دولت این کشور رشد اقتصادی 0.8 درصدی را برای امسال پیش بینی کرده است، حال آنکه ایتالیا دو سال پیاپی را در رکود اقتصادی کامل بسر برده است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان ملی آمار ایتالیا از بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است که دوره رکود اقتصادی در این کشور تا این حد طولانی مدت باشد.

صندوق بین المللی پول و سازمان ملی آمار ایتالیا هر دو پیش بینی کرده اند که این کشور در سال 2014 شش دهم درصد رشد اقتصادی داشته باشد حال آنکه دولت رقم 0.8 درصد را برای میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا در این سال پیش بینی کرده است .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار