همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شیکه الاخباریه سوریه با مردم مصاحبه کرد و شهروندان سوری در این مصاحبه حمایت خود را از انتخابات نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک زن سوری در گذرگاه «جدیده یابوس» در مرز این کشور با لبنان تاکید کرد مردم از دو ساعت پیش از آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در برابر این مرکز رای گیری صف کشیده بودند. 

این شهروند سوری گفت: ما از ساعت شش صبح به اینجا آمدیم تا بتوانیم رئیس جمهور مناسبی را برای کشورمان انتخاب کنیم. ما می خواهیم کشورمان به شرایط گذشته بازگردد و بار دیگر آباد شود و ما در امنیت و آزادی زندگی کنیم. 

دیگر زن سوری هم گفت:«هدف ما از شرکت در این انتخابات، آن است که کشورشان به شرایط گذشته و حتی بهتر از آن بازگردد.» 


یک شهروند سوری در شهر حلب تاکید کرد مردم این کشور بدون توجه به تهدیدات گروه های تروریستی در انتخابات ریاست جمهوری امروز شرکت می کنند. 

 این شهروند سوری گفت: امروز روز بزرگی برای ملت سوریه است و ما منتظر چنین روزی بودیم. 

وی افزود: از خوشحالی شرکت در این انتخابات دیشب خواب به چشمانمان نیامد. آنچه در حلب رخ می دهد برای ما اهمیت ندارد، زیرا ما در راه حق هستیم. اینجا سرزمین ماست و ما از آن دفاع خواهیم کرد. هیچ کسی حق ندارد به جای ما تصمیم بگیرد. 

این شهروند سوری خاطر نشان کرد: ما می خواهیم شرایط سوریه به دورانی بازگردد در آن در امنیت و آرامش زندگی می کردیم.


یک زن سوری در شهر حلب در حالی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در صف ایستاده بود تاکید کرد ریشه کن شدن گروه های تروریستی در این کشور خواست اصلی ملت سوریه است. 

 این زن سوری گفت: ما از رئیس جمهور آینده می خواهیم تا با تروریست ها مقابله کند و امنیت را به کشورمان بازگردد.

وی افزود: هیچ کسی در سوریه از تروریست ها حمایت نمی کند.


شهروند سوری تاکید کرد مردم این کشور امروز با حضور گسترده در پای صندوق های رای به «گاوچرانها» و «شترچرانها» درس دموکراسی خواهیم داد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک شهروند سوری در شهر السویداء گفت:«همه قشرهای ملت سوریه امروز در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا به مردی رای بدهند که به نماد مقامت در خاورمیانه تبدیل شده است. مردی که در اوج بحران هم کشورش را رها نکرد. این مرد خواهد توانست کشور را به سوی ساحل امن هدایت کند. آنها مدعی بودند که رئیس جمهور سوریه در مدت چند هفته یا چند ماه سرنگون خواهد شد، اما امروز ما در پای صندوق های رای حاضر شده ایم تا رئیس جمهور خود را انتخاب کنیم. » 

وی افزود: «ملت سوریه با رای خود سرنوشت کشورش را تعیین می کند. هیچ کسی نمی تواند به جای ملت سوریه تصمیم بگیرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار