گلوبال ریسرچ گزارش داد تهاجم پنهانی مجدد آمریکا به عراق، این بار با کمک مهره‌ای به نام "داعش" با هدف اشغال مجدد این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم "تونی کارتالوچی" تحت عنوان "تهاجم پنهانی مجدد آمریکا به عراق" نوشت : تروریست‌های گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش که کاملا مسلح هستند ، تامین مالی شده و به خوبی آموزش دیده اند و از ترکیه و شمال شرقی سوریه به جنوب عراق هجوم آورده ، شهرهای موصل و تکریت را گرفته اند و اکنون تهدید می کنند که بغداد پایتخت این کشور را تصرف خواهند کرد.

این پایگاه نوشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا با وجود امکانات و تجهیزات در عراق و مجهز بودن به هواپیماهای بدون سرنشین ، موفق نشدند درباره حملات این گروه هشدار دهند. داعش گروهی است که با سرقت بانک ها و جمع آوری کمک در توئیتر خود را تامین مالی کرده است. مقامات آمریکایی از پیشروی سریع اعضای گروه داعش ابراز شگفتی کردند. آمریکا با وجود پرواز هواپیماهای بدون سرنشینی که اطلاعات جمع آوری می کنند و برنامه سه ساله سیا در مرز ترکیه و سوریه برای نظارت و مسلح کردن شبه نظامیان میانه رویی که با دولت سوریه می جنگند ، ادعا می کند غافلگیر شده است.

روزنامه دیلی استار چاپ لبنان مارس سال 2014 میلادی نوشت گروه داعش نیروهایش را از استان های لاذقیه و ادلب در غرب سوریه خارج  و آنها را در شرق سوریه کنار مرز عراق مستقر کرد.سوال اینجاست که اگر یک روزنامه لبنانی از تحرکات گروه داعش مطلع است ، چطور سیا از این تحرکات اطلاعی ندارد؟ پاسخ روشن اینست که سیا از این مسئله مطلع بود و تنها وانمود کرد که هیچ اطلاعی نداشته است.

گلوبال ریسرچ در پایان نوشت: آمریکا ، ترکیه ، عربستان سعودی و قطر در سه سال گذشته صدها میلیون دلار صرف مسلح کردن تروریست ها در سوریه کرده‌اند. در واقع حقیقت اینست که غرب با این نیرو دوباره به عراق حمله کرده است. اگر نیروهای عراقی نتوانند مقابل داعش بایستند و برای مقابله با این تهدید از متحدان خود کمک نگیرند، عراق با اشغال مجدد مواجه خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار