رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای این کشور اظهار داشت: حل اختلافات انتخاباتی با میانجیگری سازمان ملل و یا از طریق پادرمیانی معاونان ریاست جمهوری قابل‌حل است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان دیروز (30 خرداد) در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای افغانستان اظهار داشت: حل اختلافات انتخاباتی با میانجیگری سازمان ملل متحد و یا از طریق نشست بزرگان ستاد انتخاباتی 2 تیم (اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم) با معاونان ریاست جمهوری افغانستان یعنی «محمد یونس قانونی» و «محمد کریم خلیلی» قابل‌حل است.
 
وی افزود: پیشنهاد «عبدالله عبدالله» مبنی بر نقش دادن به سازمان ملل قابل‌تقدیر بوده و هر مرجعی که بتواند در راستای حل جنجال‎های انتخاباتی پیش آمده تأثیرگذار باشد، قابل‌احترام است.
 
رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: اختلافات و بوجود آمدن شک و تردید در جریان انتخابات یک امر طبیعی بوده اما اصلاح و رسیدگی به خواسته‎های کاندیداها وظیفه کمیسیون‎ انتخاباتی و مطابق با قوانین جاری کشور است.
 
جنجال‎های انتخاباتی زمانی در افغانستان بالا گرفت که عبدالله عبدالله یکی از 2 کاندیدای دور دوم افغانستان نسبت به کمیسیون‎های انتخاباتی ابراز بی‎اعتمادی کرد و خواستار توقف روند شمارش آراء شد.
 
در راستای تضعیف تروریست‌ها، از پاکستان حمایت می‎کنیم
 
کرزی همچنین خاطرنشان کرد: رهبری پاکستان خواستار حمایت افغانستان از عملیات نظامی «اسلام‌آباد» علیه تروریست‌ها در وزیرستان شمالی شده است.
 
کرزی تصریح کرد: «من به وی (رهبری پاکستان) اطمینان دادم که در برابر دهشت‌افکنی و تروریسم کاملا از شما حمایت می‎کنیم اما تأکید ما این است که در این عملیات به افراد بومی و بی‎گناه نباید آسیب برسد.»
 
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان افغان از جمله «جعفر مهدوی» عضو پارلمان افغانستان براین باورند که مبارزه مؤثر در برابر تروریسم نیازمند ساماندهی اقدامات منطقه‎ای است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار