سفیر روسیه در مالزی گفت که تحقیقات درباره هواپیمای مالزیایی باید تحت نظارت جامعه جهانی قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز،  "لیودمیلا وروبیفا"، سفیر روسیه در مالزی امروز در سخنانی گفت: مسکو خواستار این است که تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مسافربری مالزی تحت نظارت جامعه جهانی قرار گیرد.
وی گفت: منطقه، منطقه ای جنگی است و من معتقدم که جامعه جهانی باید دراین باره انعطاف پذیری از خود نشان دهد و به روشی که مورد پذیرش همگان است رفتار نماید.

سفیر روسیه در مالزی همچنین تصریح کرد: روسیه خواستار اجرای تحقیقاتی سالم ، دقیق و کامل با رهبری ایکائو(سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری) است.

ایکائو سازمانی زیر نظر سازمان ملل است که طبق اصول آن، کشوری که حادثه در آن اتفاق افتاده – که در این  مورد اوکراین می‌باشد - باید سرپرستی تحقیقات را برعهده گیرد.

جدایی طلبان هوادار روسیه در ساعات ابتدایی صبح امروز دو جعبه سیاه هواپیماکه دارای اطلاعاتی درباره سقوط هواپیماست را به مسئولان مالزی تحویل دادند.

سفیر روسیه در مالزی همچنین گفت: ما خواهان تحقیقاتی هستیم که ایکائو آن را رهبری کند و دلیل آن هم این است که جدای طلبان همانطور که می دانیم، به دولت کی‌یف اعتمادی ندارند و این علت خودداری آنها از تحویل هیچ چیزی از جمله دو جعبه سیاه هواپیما به طرف اوکراینی  شده است.

انتای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار