رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به این‌که تاکنون تخلف یک شرکت لبنی در زمینه استفاده از روغن پالم در تولید محصولاتش محرز شده است گفت: از 124 نمونه گرفته شده از محصولات لبنی در حدود 20 درصد محصولات از چربی نباتی استفاده کرده بودند که تنها یک مورد غیر مجاز تشخیص داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تخلف گسترده صنایع لبنی به خاطر استفاده از روغن پالم در تولید محصولاتشان توضیح داد: از 300 فرآورده لبنی استفاده از روغن پالم تنها در تولید هشت فرآورده مجاز بوده و در تولید سایر محصولات غیر مجاز است.
 
وی با بیان این‌که باید بین روغن گیاهی و روغن پالم تفاوت قائل شویم، افزود: در محصولاتی هم که استفاده از روغن پالم در تولید آن‌ها مجاز است تولیدکننده موظف است روی محصول خود عنوان تولید شده با پالم را درج کند.
 
وی با بیان این‌که سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در زمینه نظارت بر محصولات غذایی باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند، گفت: به زودی نتایج دقیق‌تر بررسی نمونه‌های محصولات لبنی گرفته شده از بازار اعلام می‌شود اما تا این لحظه تنها یک مورد تخلف محرز شده است.
 
پیروزبخت با بیان این‌که در اتحادیه اروپا محصولات اگر دارای روغن پالم باشند باید روی برچسب آن ها درج شده باشد گفت: به عنوان مثال در انگلیس جریمه تخلف در استفاده از روغن پالم بالغ بر 50 میلیون پوند است.

*سازمان استاندارد آمادگی تست استاندارد بنزین داخلی و وارداتی را دارد

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه درباره آخرین وضعیت بررسی استاندارد بنزین نیز توضیح داد: متاسفانه در بودجه سال 91 برخلاف سال‌های قبل از آن وظیفه نظارت بر استاندارد بنزین تولید داخل و وارداتی بر عهده وزارت نفت گذاشته شد اما براساس جدیدترین توافق انجام شده قرار است این موضوع مجددا بر عهده سازمان استاندارد گذاشته شود.
 
وی با بیان این‌که سازمان استاندارد ‌آزمایشگاه خود را در بندرعباس تجهیز کرده و از ابتدای مرداد امسال آمادگی آزمایش استاندارد بنزین تولید داخل و وارداتی را دارد گفت: طی یک ماه اخیر دو نمونه نیز از بنزین گرفته شد که در هر دو مورد بنزین استاندارد بوده است.
 
*لزوم راه اندازی مرکز آزمون جاده‌ای

پیروزبخت همچنین با انتقاد از فقدان مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در کشور گفت: بیش از 13 سال است که سازمان استاندارد احداث این مرکز را پیگیری می کند اما سازمان‌های مرتبط همکاری لازم را ندارند.
 
وی افزود: حتی کشورهایی که خودروساز هم ندارند مرکز آزمون جاده‌ای دارند ایجاد این مرکز به شرایط و زمین خاصی نیاز دارد که متاسفانه با وجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون محقق نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در مورد ارزیابی کیفی خودروهای داخلی توسط این سازمان نیز گفت: در حال حاضر سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد کار رتبه‌بندی کیفی خودروها را انجام می‌دهد که البته این کار را به نمایندگی از وزارت صنعت انجام می‌دهد، نه سازمان استاندارد.
 
وی ادامه داد:‌در صورتی که با ما همکاری لازم انجام شود و نواقص موجود در رتبه‌بندی کیفی خودروها برطرف شود می توانیم ارزیابی کیفی‌خودروها را انجام دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندارد ، بنزین ، صنایع ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
چه عجب استاندارد از خواب بیدار شد صبح بخیر ما نمی دونستیم در کشور نهادی به نام استاندارد وجود داره...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صادقی زاده
۱۷:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
سلام تا شما بخواهید تست بنزین بزنید ما باید خودروهامون رو بندازیم تو اشغالی
ترا خدا فکری برای این بنزین های بی کیفیت بکنید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
امیدوارم جرایم سنگینی برای متختلفان لحاظ گردد تا کسی به خود اجازه ندهد به راحتی فکر تلقب را بکند با امید آن روز
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
خانم پیروزبخت صبح شما بخیر اگه وزارت بهداشت چیزی نگفته بود آیا شما دم می زدید بابا صنایع غذایی رو بدید بهداشت تا مردم کیفیت رو بدونند چی هست نه اینکه دست استاندارد باشه و بعد از اینکه بهداشت موضوعی رو اعلام می کنه تازه استاندارد یادش می یاد و خودی نشون می ده. الان یک ساله که شما بر کرسی ریاست نشستی واقعاً با خودت خلوت کن ببین چه کردی سیستم همون سیستمٰ هیچ تغییری در استانها بوجود نیومدهٰ اگه می خواستند که هیچ تغییری به وجود نیاد که همون رئیس قبلی بهتر بود فقط چندتا خانم آوردید و دور و ور خودت رو تغییر دادی این هم کسانی بهتر از قبلی ها رو نیاوردید بلکه بدتر از قبل هستند و فقط دنیال سوئ استفاده متاسفانه ما به دولت روحانی رای دادیم که تغییرات ایجاد کند و وضع بهتر بشه نه بدتر.آقای رئیس جمهور خواهشمندیم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
حالا ماست بند های متخلف هم معرفی بشن مگه پولش برمیگرده تو جیب ملت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
arta
۱۲:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
چه شود
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۲:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
تا وقتی رییس استاندارد خانوم پیروزبخت هستش هیچ چیز استانداردی نخواهیم داشت همچنان که در دوران ریاست ایشون نداشتیم
آخرین اخبار