نویسنده بازی "کاپ فا"با یادآوری اینکه بهره‌گیری از بازی رایانه‌ای اکنون به عنوان شیوه‌ای مناسب برای آموزش در جهان به شمار می رود، گفت که در تولید گیم ایرانی می‌بایست مضامین آموزشی و ورزشی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "منصور بهجتی اردکانی" نویسنده بازی کاپ فا با بیان  اینکه صنعت گیم در کشور نو پا بوده و نیاز به  توجه جدی دارد، افزود: توجه به نیاز نوجوانان و جوانان با تولید بازی های رایانه ای با  محتوای مناسب میسر می شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر بازی های فاخر بسیاری تولید شده اما تعداد آنها نسبت به تولیدات خارجی بسیار کم است . 

به عقیده این بازی ساز، بازی های خارجی به دلیل دارا بودن گرافیک بالا و موضوع های مختلف توانسته بسیاری از کاربران ایرانی را به خود جلب کند.

اردکانی، مناسب سازی وضعیت بازار گیم کشور را در گرو توزیع مناسب تولیدات در بازار های داخلی و خارجی دانست و گفت: تبلیغات می تواند  در رونق بازار گیم  بسیار موثرباشد. 

نویسنده بازی رایانه ای کاپ فا به  حمایت از بازی رایانه ای برای گسترش آن در سطح بین المللی اشاره کرد و توضیح داد: تولید بازی های رایانه ای ایرانی در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته اما در زمینه بازاریابی همچنان مشکلات باقی است.

وی ادامه داد:  تولید کنندگان توان تبلیغات مناسب را ندارند در نتیجه بازی برای مخاطب ناشناخته می ماند و برای حل این مشکل باید صداو سیما ،نهادهای شهری ، رسانه ها و دارندگان محیط در فضای مجازی  وارد عمل شوند .

اردکانی حمایت نهادهای دولتی را در رونق بازار گیم و معرفی محصولات ایرانی در سطح بین الملل مهم دانست و گفت:بازی رایانه ای در سراسر دنیا  به عنوان یک صنعت پولساز مورد استفاده قرار گرفته اند  اما در ایران با بی مهری مسوولان روبه روشده واز ظرفیت آن به درستی استفاده نمی شود.

وی به ایده پردازی و ارتقای سطح کیفی  محصولات ایرانی  برای  بومی سازی گیم داخلی اشاره کرد و گفت:بازی های ساخته شده بیشتر از صحنه های جنگ وکشت و کشتار برای جذب مخاطب استفاده می شود این در صورتی است که بازی رایانه ای اگر دارای محتوای مناسبی مانند آموزش و ورزش  باشد در کنار بازی روحیه ورزشی وتحصیل را در نوجوانان و جوانان پرورش می دهد.

نویسنده بازی رایانه ای کاپ فا  محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی برای  ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی را مناسب عنوان کرد و گفت :بازی های غیر مجاز که به شکل قاچاق در بازار عرضه می شوند باید جمع آوری شود اما در کنار آن برخی بازی های رایانه ای خارجی هستند که در صورت در یافت مجوز مانعی برای ورود به بازار را ندارند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد از ورود همه بازی های خارجی به بازار جلوگیری شود دیگر درمیان بازی سازان ایرانی و خارجی رقابت به وجود نخواهد آمد که این مساله به صنعت گیم داخلی ضربه وارد خواهد کرد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل قاسمیان
۱۱:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۳
لطفا این کاررا انجام دهید من یکی از بازی کنندگان این سایت هستم باتشکر.
آخرین اخبار