مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه گفت کل جهان باید علیه تروریس‌های داعش بسیج شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، "بثینه شعبان" در گفتگو  با این شبکه درباره داعش در سوریه گفت:" آنچه ما در سوریه و عراق و لبنان در کل در این منطقه با آن روبرو هستیم بحرانی انسانی هستیم که این تکفیری‌های جنایتکار ایجاد کرده اند. آ‌ن‌ها مردم را از همه قومیت‌ها و گروه‌هابه قتل می رسانند. آن‌ها نه فقط برای سوریه و عراق تهدید محسوب می شوند، بلکه برای مسیحیان و ایزدیها و نیز برای بشریت تهدید هستند. به نظر من لازم است ائتلافی بین المللی برای مبارزه با این خطر وحشتناک تشکیل شود. سوریه بیش از دو سال بود که درباره خطر این گروه هشدار می داد. غرب از این خطر مطلع بود اما متاسفانه آن را جدی نمی گرفت."

مجری گفت برخی منتقدان می گویند دولت بشار اسد اجازه داد داعش در سوریه رشد کند زیرا همسو با نیازهایش بود و با توجه به اینکه از نظر دولت سوریه همه گروههای شورشی در سوریه تروریست بودند، می خواست از آن‌ها علیه یکدیگر استفاده کند؟
مشاور بشار اسد گفت:" ثابت شده است که بیشتر حرف‌هایی که در دو یا سه سال گذشته درباره دولت سوریه زده شده، مطلقا دروغ بوده است زیرا این حرفها بدون توجه به واقعیت‌ها زده می شد. هیچ دولتی در جهان اجازه نمی دهد چنین گروه تروریستی در داخل مرزهایش رشد کند و این کار کاملا غیرمنطقی و باورنکردنی است. کسانی که چنین تفکرات و دیدگاه‌های غلطی را درباره دولت سوریه ترویج می دهند، اصلا در سوریه زندگی نکرده اند و نمی‌دانند در سوریه چه می گذرد. متاسفانه رسانه‌های غرب هرگز تلاش نکرده اند واقعیت‌های سوریه را بدانند و آن‌ها را به مخاطبان غربی خود نشان دهند. به همین علت است که مردم نمی‌دانند چه بلایی بر سر مردم سوریه می‌آید و  چه هولوکاست و قتل عام بی سابقه‌ای در سوریه اتفاق می افتد. در حالی که دولت‌های غربی خیلی راحت نشسته اند و روزها و هفته ها در کمال آرامش درباره مسائل فکر می کنند، در همین فاصله صدها و هزاران نفر در سوریه به دست گروههای تروریستی از جمله داعش کشتار می شوند. البته بالاخره مردم خواهند فهمید که حرف ما که در سوریه زندگی می کنیم انعکاس واقعیات این کشور است."

مجری گفت دولت سوریه دقیقا برای مقابله با داعش چه کار می کند؟ آیا دولت سوریه با دولت‌های دیگر برای هدف قراردادن داعش نه فقط در سوریه بلکه مثلا در عراق همکاری می کند؟
شعبان در پاسخ گفت:" ارتش سوریه با داعش و همه گروه‌های تندروی اسلامگرا در سراسر سوریه می جنگد. ارتش سوریه با جبهه النصره، داعش، جیش الاسلام و بسیاری از گروههای اسلامگرای تندرو می جنگد. برخی از این گروه‌ها فتوا داده اند نیروهایشان می توانند کودکان و زنان و انسان‌های بیگناه را بکشند. متاسفانه رسانه‌های غربی و مردم در غرب این واقعیات را نادیده می گیرند. ما در سه سال گذشته همیشه با صدای بلند گفته ایم که در اینجا اتفاقی وحشتناک در حال رخ دادن است. با وجود این غربی‌ها از کشورهایی در منطقه حمایت می کنند که پشتیبان اصلی کسانی هستند که خود را علمای دین تلقی می کنند و در واقع راهنما و رهبر تروریسم در منطقه ما هستند. در هر حال ارتش و مردم سوریه در همه جا با داعش می جنگند. 700 نفر از اعضای یک قبیله در رقه که با داعش می جنگیدند، کشته شدند. بسیاری از سربازان و زنان و کودکان ما کشته شده اند و هر روز کشته می شوند. بسیاری از مردم سوریه اسلحه به دست گرفته اند و با این گروه می جنگند اما خطر این گروه فراتر از ظرفیت ما و عراقی‌هاست. حملات هوایی محدود به مواضع داعش نمی تواند پاسخ مناسبی برای مقابله با این گروه باشد. ما معتقدیم پاسخ درست به این گروه باید ائتلافی بین المللی متشکل از روسیه و چین و آمریکا و اروپا و همه جهان باشد که در برابر این طاعون و سونامی که منطقه ما را به سرعت طعمه خود می کند قرار بگیرد. این گروه خطری برای کل جهان است و خطر آن فقط برای ما نیست."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار