سران کشورهای اروپایی امروز در بروکسل برای واکنش به اقدامات روسیه در شرق اوکراین وهمچنین انتصاب افراد جدیدی برای سمت های کلیدی از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گرد هم می آیند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24، سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برای بررسی دخالت نظامی نیروهای روسی در شرق اوکراین امروز جلسه خواهند داشت.اتحادیه اروپا 5 هفته قبل ، تحریم های خود ضد روسیه را تشدید کرد ، اما بعد از دخالت مستقیم و خصومت آمیز روسیه در شرق اوکراین ، اکنون این اتحادیه  برای وضع تحریم های جدید و شدیدتر ، تحت فشار است.دولت اوکراین که آماده جنگ با روسیه است، صریحا از اتحادیه اروپا درخواست کمک نظامی کرده است و قرار است این درخواست مجددا در جلسه امروز که به ریاست رئیس جمهور رومانی برگزار می شود، تکرار شود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ، خواستار توقف دخالت نظامی روسیه در اوکراین شد. او گفت اگر روسیه ، دخالت نظامی در اوکراین را متوقف نکند ، بدون شک باید عواقب آن را بپذیرد.
رئیس جمهور اوکراین ، پترو پروشنکو ، بعنوان مهمان در جلسه امروز شرکت خواهد کرد و با رئیس کمیسیون اروپا ( خوزه مانوئل باروسو ) و رئیس شورای اروپا ( هرمان ون رومپوی ) دیدار خواهد کرد . در این دیدارها قرار است آخرین تحولات در اوکراین بررسی شود.


*** اشتون می‌رود؟
همچنین امروز سران اروپا قرار است در مورد جایگزین کاترین اشتون تصمیم گیری کنند.اشتون بعد از اینکه 5 سال بعنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش آفرینی کرد ، به زودی این سمت را ترک خواهد کرد.

محتمل ترین گزینه برای جایگزینی او «فدریکا موگرینی» ، وزیر خارجه 41 ساله ایتالیا است. طرفداران این انتخاب از او به عنوان فردی جوان و چهره جدید اروپا نام می برند.

نامزدی موگرینی با مخالفت شدید کشورهای اروپای شرقی مواجه شد ، این کشورها معتقد هستند که او بیش از حد بی تجربه و نسبت به روسیه محتاط است.

با این حال به نظر می رسد با حمایت قاطع ایتالیا از تحریم های ضد روسی در ماه جولای ، وضعیت موچرینی برای تصاحب این پست بهتر شده باشد.

انتصاب افراد جدید برای پست های رده بالای اتحادیه اروپا، با توجه به منافع ملی ، پویایی‌های منطقه ای و توجه به برابری های جنسیتی، کار پیچیده ای است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار