شبکه الحدث گزارش داد طرح آمریکا برای مقابله با داعش دارای 3 مرحله است و مرحله سوم که سخت ترین مرحله است تا پایان دوره "باراک اوباما" رئیس جمهور کنونی آمریکا به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ گزارشگر شبکه الحدث (العربیه) گفت: طرح آمریکا برای مقابله با داعش دارای سه مرحله است که مرحله سوم سخت ترین مورد محسوب می شود.

"بدیع یونس" با اعلام این مطلب گزارش داد: جهان در انتظار اعلام استراتژی آمریکا در برابر داعش است. 

در این گزارش امده است: "باراک اوباما" طی مصاحبه اخیر خود صراحتا اعلام کرد که طی چند ماه با داعش وارد جنگ می شود اما سوال اینجاست که استراتژی آمریکا تا چه حد کارساز خواهد بود. این جنگ با جنگ‌های قبلی که آمریکا وارد آنها شده متفاوت خواهد بود. در آن مانند یمن و پاکستان فقط به هواپیماهای بدون سرنشین بسنده نمی شود. مانند جنگ افغانستان هم نیروهای پیاده در آن شرکت نمی کنند. آمریکا که در جنگ کوزوو به مدت 78 روز مواضع استراتژیک و مهم را بمباران کرد این بار این استراتژی را بر نمی گزیند. همچنین این جنگ شباهتی با جنگ علیه قذافی که آمریکا در پشت پرده بود ندارد. 

اوباما اعلام کرده است که این جنگ طولانی خواهد بود. مسئولان این کشور این مدت را سه سال عنوان کرده اند. گفته می شود جنگ علیه داعش دارای سه مرحله خواهد بود.

مرحله اول حملات هوایی برای حفاظت از اقلیتها و دیپلماتها و منافع آمریکا و مجبور کردن داعش به عقب نشینی به شمال و غرب عراق است.

 مرحله دوم ؛ آموزش نیروهای ارتش عراق و تجهیز جنگجویان کرد و عشایر عراق .

 مرحله سوم که سخت ترین مرحله است حمله به داعش در سوریه و نابودی کامل آن است. اما این اقدامات تا پایان دوره اوباما به سرانجام نخواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار