محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعاتی دیگر در نیویورک با هم دیدار می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تایمز اسرائیل، ظریف سرپرست گروه مذاکره کننده ایران و اشتون سرپرست و نماینده گروه 1+5 است.

قرار است هفتمین دور مذاکرات جامع اتمی با هدف حل و فصل نهایی پرونده ایران از فردا پنجشنبه میان مقامات ایران و 1+5 برگزار شود.

آمریکا اعلام کرده همچون سال گذشته، احتمال مذاکرات میان وزیران خارجه ایران و 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد.

گزارش ها از تهران هم حاکی است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک است، احتمالا با برخی از سران کشورهای 1+5 دیدار خواهد کرد.

وندی شرمن گفته است دور بعدی مذاکرات ممکن است آخرین فرصت برای حل نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه اتمی ایران باشد و عباس عراقچی، همتای ایرانی او هم گفته پس از پایان مهلت تعیین شده، رسیدن به توافق بسیار دشوار می شود.

مطابق توافق ایران و گروه 1+5 مهلت مذاکرات با تمدید توافق ژنو تا سوم آذر (۲۴ نوامبر) خواهد بود.

در صورت حاصل شدن توافق جامع اتمی، قرار است تحریم‌های فعلی هم در ازای تضمین منحرف نشدن برنامه اتمی ایران به سوی مقاصد نظامی، لغو شود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار