در پی دعوت مقتدی صدر، مردم عراق فردا شنبه به منظور اعلام مخالفت خود با دخالت نظامی آمریکا در این کشور به بهانه مبارزه با داعش، تظاهرات می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا از چراغ سبز فرانسه برای انجام حملات هوایی در عراق علیه داعش استقبال کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در برابر کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور، در پاسخ به سوالی درباره تصمیم فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه برای موافقت با پشتیبانی هوایی در عراق در مبارزه با سازمان دولت اسلامی، این مطلب را اعلام کرد. 

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، هم از تصمیم دولت فرانسه در مورد پیوستن به کارزار حملات هوایی علیه گروه خلافت اسلامی استقبال کرد.

آقای اوباما گفت: «باعث خرسندی ست که نیروهای فرانسه و آمریکا یک بار دیگر در کنار هم می‌ایستند تا از امنیت و ارزش‌های مشترک دفاع کنند».

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز با استقبال از این تصمیم فرانسه اعلام کرد « این تصمیم مشارکت مهمی در تلاش های ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش است».

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت « ما بی صبرانه منتظریم در روزهای آینده با شرکای فرانسوی خود به طور تنگاتنگی همکاری کنیم ».

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه با تصریح بر این مطلب که فرانسه نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهد کرد، موافقت خود را برای انجام حملات هوایی علیه دولت اسلامی در عراق اعلام کرد.

از ابتدای این هفته هواپیماهای رافال فرانسه که در پایگاه های امارات عربی متحده مستقر هستند، به ماموریت های شناسایی در عراق مبادرت کرده اند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار