نخست وزیر استرالیا اعلام کرد آن دسته از اتباع استرالیا که در کنار گروه های تندرو در خاورمیانه می‌جنگند در صورت بازگشت به این کشور با زداشت خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا در سخنانی در پارلمان این کشور در خصوص امنیت ملی تاکید کرد که "پیام آشکار من به همه استرالیایی هایی که در کنار گروه های تروریستی می جنگند این است که شما دستگیر و محاکمه خواهید شد و برای مدت زمان طولانی به زندان خواهید افتاد."

 استرالیا به تازگی قوانین سختی را برای مقابله با تروریسم اعلام کرده است تا تروریست های این کشور و کسانی را که در خارج از این کشور در سوریه و عراق می جنگند هدف قرار دهد.

تونی ابوت افزود: قوانین ما به شکلی تغییر کرده است تا این کار را آسان کند که تروریست ها را از سطح خیابان های ما دور کند.

ابوت تاکید کرد که حدود 60 شهروند استرالیایی که در عراق و سوریه در حال مبارزه هستند شناسایی شده اند. 20 نفر تاکنون به استرالای بازگشته اند و 100 نفر دیگر نیز به طور فعال از جهادی ها حمایت می کنند.

دولت استرالیا بر این باور است که قانون کنونی برای مقابله با تهدیدات ناشی از گروه هایی مثل داعش کافی نیست و قصد دارد دو طرح دیگر را طی هفته جاری به پارلمان ارائه دهد.

ابوت گفت: " قانونی که قدرت و اختیارات برای نظارت یا بازداشت مظنونان تروریستی را افزایش خواهد داد طی هفته جاری اعلام خواهد شد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار