"علی جنتی" وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه ایران پیام داد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "علی جنتی" وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی  به سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه ایران پیام داد.

در روزگاری به سر می‌بریم كه ثانیه‌ها همچون طلا ارزشمند شده‌اند. چرا كه در فاصله هر لحظه تا لحظه‌ی دیگر می‌توان هزاران اتفاق را رقم زد. عكس و سینما دو شاخه از هنر تصویری مدرن هستند كه بر پایه چنین دركی از زمان قادرند ثانیه‌های شگفت‌انگیزی برای انسان بیافرینند. گفته می‌شود عكس قطعه‌ای از زمان است كه ثابت مانده، ولی هرگز صامت نیست. فیلم كوتاه نیز از آنجا كه می‌خواهد در كوتاه‌ترین زمان پیام خود را به مخاطب منتقل كند، متكی بر فهم درست ارزش ثانیه‌هاست. وضعیت فیلم‌ساز فیلم كوتاه، همچون وضعیت جراحی است كه برای احیاء بیمارش قدر ثانیه‌ها را خوب می‌فهمد؛ زیرا فیلم‌ساز جراح عاطفه‌هاست. عاطفه‌هایی كه در روزگار امروز دچار صدمه‌ی عارضه شده است. توحش و ددمنشی، حرص، حسد، ریا، دروغ، شهوت، كفر یا بی‌اعتقادی به خدای زنده ازجمله امراضی است كه عاطفه انسان امروز را سخت پاشان و پریشان كرده است. فیلم‌ساز با خلق ثانیه‌هایی اثرگذار، تلاش می‌كند لختی از پریشانی امروز انسان را به تصویر بكشد، با این امید كه بتواند اندكی از آن بكاهد و او را به آرامش راستین یا به تعبیر ارسطو (كترسیس) نزدیك نماید. رسالت هنرمند فیلم‌ساز، امروز بسیار سنگین‌تر از هم‌قطاران دیروز خود است. جهان امروز تشنه صلح و دوستی و آرامش معنویت است و هنرمندی كه با خلق اثرش این پیام را به مخاطب خود منتقل می‌كند، كاری پیامبرگونه انجام می‌دهد.
 
بیش از سه دهه از طراحی و برگزاری جشنواره فیلم كوتاه تهران می‌گذرد. اكنون این جشنواره به پختگی و كمال رسیده و مخاطب انتظار دارد در این جشنواره با آثاری روبرو شود كه برای تك‌تك ثانیه‌ها و فریم‌های آن فكر شده باشد. امید می‌رود سی و یكمین دوره این جشنواره اندیشه‌ورزانه‌تر از دوره‌های گذشته آغازشده و نویدبخش نمایش تولیداتی فاخر و ارزنده‌تر نسبت به ادوار گذشته باشد.
 
                                                                               علی جنتی
                                                                              وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار