یک روزنامه انگلیسی در گزارشی دولت این کشور را به نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در کشورهای این منطقه خلیج فارس متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک روزنامه انگلیسی دولت این کشور را به تلاش برای تأمین منافع خود در منطقه خلیج فارس و نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در کشورهای این منطقه متهم کرد.

 تلگراف نوشت: پایگاه دریایی جدید انگلیس در بحرین نشان می‌دهد که انگلیس دوباره با قدرت تمام به منطقه شرق کانال سوئز و منطقه خلیج فارس بازگشته است، و به گفته"فیلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس؛ این پایگاه گامی استراتژیک برای نیروی دریایی انگلیس بود.

این روزنامه افزود : پایگاه جدید انگلیس در بحرین میزبان ناوشکن ها و دیگر تجهیزات دریایی خواهد بود و این در حالی است که انگلیس  40 سال پیش و در دهه هفتاد قرن گذشته منطقه خلیج فارس را به طور کلی ترک کرده بود.

ساندی تلگراف به نقل از هاموند گزارش داد: در حالی که آمریکا توجه خود را معطوف آسیا و اقیانوس آرام کرده است، انتظار می رود که انگلیس و متحدان اروپائی اش مسئولیت‌های امنیتی بیشتری را در منطقه خلیج فارس، خاورنزدیک و شمال آفریقا به عهده بگیرند.

این روزنامه می افزاید : انگلیس از زمان تشکیل دولت "دیوید کامرون" و همزمان با آغاز انقلابها در کشورهای عربی و توجه بیشتر به مساله حقوق بشر در منطقه خلیج فارس، درپی زنده کردن ائتلافات قبلی خود در این منطقه است.

ساندی تلگراف خاطرنشان کرد: هاموند در کنفرانسی در بحرین خطاب به حضار گفته بود " امنیت شما امنیت ما است" که این گفته بیانگر تصمیم انگلیس برای تقویت روابط خود با نظام‌های حاکم کشورهای منطقه خلیج  فارس است و این در حالی است که مراکز مدافع حقوق بشر در منطقه خلیج  فارس و دیگر مناطق جهان از دولت انگلیس به علت دست داشتن در نقض حقوق مردم بحرین انتقاد می کنند.

ساندی تلگراف اعلام کرد: انگلیس برای تأمین منافع خود نقض حقوق بشر را در کشورهای منطقه خلیج فارس خصوصاً بحرین نادیده می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار