آمریکایی‌ها معتقد هستند که نژادپرستی در این کشور ریشه کن شده است اما هنوز میراثی از گذشته مبنی بر نگاه منفی به رنگین پوستان در جامعه آمریکا پابرجا است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آمریکایی‌ها معتقد هستند که نژادپرستی در این کشور ریشه کن شده است اما با نگاه به واقعیت‌های امروز جامعه آمریکا متوجه می‌شویم که هنوز رگه‌های پررنگی از نژادپرستی در آمریکا وجود دارد.

هنوز میراثی از گذشته مبنی بر نگاه منفی به رنگین پوستان در جامعه آمریکا پابرجا است. براساس اطلاعات منتشر شده درآمد متوسط خانوارهای سفیدپوست آمریکایی بیست برابر سیاهپوستان است که این موضوع نگرش تبعیض‌آمیز آمریکایی‌ها را تایید می‌کند. این میراث مدت زمان زیادی است که در آمریکا وجود دارد از این رو برای ریشه کن شدن آن سالهای طولانی نیاز است.

در روزهای اخیر در شهرهای آمریکا تعدادی از مردم این کشور که سیاهپوست هستند توسط پلیس این کشور مورد تعرض قرار می‌گیرند و یا در مواردی منجر به فوت آنها می‌شوند.

آمریکا با ادعاهای دروغین معتقد است که پرچم عدالت را برافراشته و حقوق بشر را رعایت می‌کند که با وجود شرایط امروز کاملا مشخص است که اعتقادات این کشور فقط در حد حرف و تعریف است. ایالات متحده در عمل نشان داده که هیچگاه متناسب با چارچوب عدالت و انصاف عمل نکرده است.


























انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار