نخست وزیر فرانسه گفت تروریسم قصد دارد ارزش های فرانسه را هدف قرار دهد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس24، "مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه در نشستی خبری در شهر اوری گفت: تروریسم می‌خواهد به نمادهای فرانسه که همان آزادی، آزادی بیان و آزادی اندیشه است، حمله کند. 

"مانوئل والس" در سخنانی در شهر اوری گفت سه روز حمله تروریستی در فرانسه با کارآمدی نیروهای پلیس و ژاندارمری با همکاری دادگاه ضد تروریست به پایان رسید. میلیون ها پیام از سراسر فرانسه برای قدردانی از عملکرد نیروهای امنیتی به دست ما رسیده است و ما امروز باید با تشویق از آنان قدردانی کنیم. 

والس گفت خیال مان آسوده شده است زیرا تروریست ها کشته شدند. اما همزمان ناراحت و غمگین و همچنین خشمگین هستیم. این حوادث طی سه روز 17 کشته برجای گذاشته است. فرانسه طی چند دهه گذشته شاهد چنین حمله ای نبوده است. تروریسم می خواهد به نمادهای فرانسه که همان آزادی، آزادی بیان، آزادی اندیشه و آزادی طراحی کاریکاتور است حمله کند. آنها خواستار نابودی نشریه "شارلی ابدو" بودند که باید به حیات خود ادامه دهد و شماره فوق العاده خود را در هفته آینده منتشر کند. تروریسم می خواهد به سپر دفاعی فرانسه که همان نیروهای پلیس هستند حمله کند. آنها وحشیانه به یکی از نیروهای پلیس حمله کردند و پلیس دیگری را هم که مسلح نبود کشتند.  آنها می خواهند به تحمل و بردباری یهودیان فرانسه حمله کنند. روز گذشته چهارتن از یهودیان کشته شدند و اگر درایت پلیس نبود این آمار بسیار بالاتر بود. والس افزود شهر اوری باید هوشیاری خود را حفظ کند. تدابیر امنیتی در ایل دو فرانس افزایش یافته است زیرا این کار برای حفظ امنیت مردم فرانسه ضروری است. به علاوه نیروهای امنیتی به تلاش خود برای یافتن همدستان و از بین بردن چنین گروه هایی ادامه می دهند.

والس گفت مبارزه با تروریسم که همواره بزرگترین چالش ما بوده است و شامل تهدیدات داخلی و خارجی است ادامه دارد. فرانسه پیش از این برای مبارزه با تروریسم تصمیم مداخله نظامی در مالی را اتخاذ کرد.  فرانسه قصد داشت کشوری را نجات دهد که با بنیادگرایی و افراط گرایی اسلامی تهدید می شد. به علاوه این مسلمانان بودند که بیش از همه هدف این تهدیدات قرار می گرفتند. به علاوه ما در حال مبارزه با تروریسم در کشورهای ساحل هستیم. ما در عراق نیز می جنگیم. روز سه شنبه پارلمان فرانسه در مورد تمدید عملیات نظامی فرانسه در عراق تصمیم گیری خواهد کرد.

والس گفت ما باید برای مبارزه با تروریسم هر چه در توان داریم انجام دهیم. ما با پدیده ای رو به رو هستیم که ابعاد بسیار گسترده ای دارد. هزار و دویست تا هزار و چهارصد نفر در فرانسه درگیر پدیده جهادگرایی هستند. ما در عراق و سوریه با تهدیدی رو به رو هستیم که تاکنون هیچ گاه وجود نداشت. این تهدیدات همان داعش و القاعده هستند. از همین رو همکاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین شهروندان فرانسه مورد نیاز است. ما باید فردا همبستگی خود را در پاریس و شهرهای بزرگ فرانسه نشان دهیم. تروریست‌ها می خواهند ما را دچار اختلاف نظر کنند. مردم فرانسه با انسجامی که از روز چهارشنبه از خود نشان دادند بهترین پاسخ را به تروریست ها دادند. فردا نیز با حضور شماری از رهبران کشورهای اروپایی و نمایندگان کشورهای آفریقایی و عربی بار دیگر فریاد آزادی سر خواهند داد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار