وزیر دفاع فرانسه در اظهاراتی بااشاره به حمله هفته کذشته در پاریس گفت : داعش باید نابود شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه در گفتگو با رادیو یک اروپا تاکید کرد : با توجه به حادثه هفته گذشته در دفتر نشریه " شارلی ابدو " در سراسر فرانسه حالت امنیتی برقرار شده است . گروه های تروریستی داعشی باید هرچه زودتر نابود شوند . 

پس از ایالات متحده ، فرانسه دومین کشوری است که بیشترین جنگنده هوایی و نیروی نظامی را برای حضور در ائتلاف " ضدداعش " به رهبری آمریکا در عراق به کار گرفته است . 3500 سرباز و نیروی ویژه فرانسوی نیز در مناطق صحرایی مستقر شدند تا با عناصرداعش بجنگندند . 

" ژان ایو لودرایان "  همچنین بااشاره به استقرار 10 هزار سرباز و افسر امنیتی در سراسر فرانسه تصریح کرد : مداخله نظامی فرانسه در مالی در ژانویه 2013 انجام گرفت .  پاریس اکنون ناچار است با همان تهدید اما اکنون در سرزمین و خاک خود مبارزه کند . اینها همان دشمنان قبلی هستند . به همین دلیل نیروهای ما در سراسر کشور مستقر شده اند .چرا که این مبارزه ، همان مبارزه در مالی است . 

گفتنی است امروز ( سه شنبه ) پارلمان فرانسه طرح تمدید مهلت همکاری های نظامی پاریس با ائتلاف ضدداعش در عراق را مورد بررسی و تصویب قرار می دهد . در ویدئویی که هفته گذشته از یکی از متهمان حمله به " شارلی ابدو" منتشر شده ، این گونه مطرح شده که چنین حملاتی بدلیل سیاست فرانسه در خارج از مرزهای خود می باشد . بااین حال گفته می شود پاریس تصمیمی برای عقب نشینی از عراق و جدایی از ائتلاف آمریکایی ندارد .

فرانسه در حالی در این ائتلاف به اصطلاح ضدداعشی شرکت دارد که طی سه سال گذشته یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده تسلیحات برای تروریست هایی بوده که در سوریه و علیه حکومت بشار اسد میجنگند و پاریس آنها را "تروریست میانه رو " می نامد (!) 




انتهای پیام /
برچسب ها: فرانسه ، داعش ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار