رهبران امپریالیستی جهان به رهبری باراک اوباما به تازه ترین وحشی گری و قساوت داعش بعنوان فرصتی نگاه می کنند که می توانند با تحریک احساسات ضدجنگ ملت ها و پروپاگاندای گسترده درباره وحشت افکنی های داعش هر چه بیشتر مردم سوریه و عراق را بمباران کنند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ورد سوسیالیست ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "بری گری " نوشت : انتشار فیلم ویدئویی زنده سوزاندن "معاذ الکسباسه " خلبان اردنی توسط تروریست های تکفیری _ بعثی موج تازه ای از واکنش های مزورانه و ریاکارانه از سوی دولت های امپریالیسمی غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها را بدنبال داشت . این اقدام تروریستی بعنوان بهانه ای برای تهدید  و تشدید خشونت و جنگ در غرب آسیا از سوی ائتلاف به اصطلاح " ضدداعش " استفاده شده است . 

قتل این خلبان اردنی  در اوایل ماه گذشته میلادی ( ژانویه ) و تنها چند روز پس از سقوط هواپیمای اردنی متعلق به ائتلاف در خاک سوریه انجام شده بود . نحوه اعدام خلبان این هواپیما بار دیگر موجی از نفرت و خشم از شخصیت های مرتجع و عقب مانده داعشی را در میان ملت های دنیا برانگیخت . با این حال امر مسلم این است که چنین جنایتی در خلا سیاسی روی نمی دهد . 

هم جنایاتی که این روزها از سوی تروریست های داعش برای مردم سراسر دنیا به نمایش گذاشته می شود و هم فاجعه بشری که در سوریه و عراق روی داده ، هر دو محصول سیاست جنایی دولت هایی است که اکنون _ و پس از انتشار فیلم سوزانده شدن الکسباسه _ خشم اخلاقی خود را اعلام می کنند . 

در ادامه این مقاله آمده است : رهبران امپریالیستی جهان به رهبری باراک اوباما به تازه ترین وحشی گری و قساوت داعش بعنوان فرصتی نگاه می کنند که می توانند با تحریک احساسات ضدجنگ ملت ها  و پروپاگاندای گسترده درباره وحشت افکنی های داعش هر چه بیشتر مردم سوریه و عراق را بمباران کنند . همانند حمله تروریستی ای که ماه گذشته به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس انجام گرفت ، اعدام الکسباسه نیز بعنوان ابزاری برای توجیه گستره بی حد و مرز آشوب افکنی و درگیری های خونین و مرگبار غرب در غرب اسیا تحت عنوان جعلی " جنگ علیه ترور " مورد استفاده قرار می گیرد .

طی روزهای اخیرمجموعه ای از اظهارات از سوی مقامات آمریکایی ، سیاستمداران ، مسئولین اطلاعاتی و افسران بازنشسته ارتش این کشور مبنی بر لزوم اعزام هزاران سرباز بیشتر به عراق و تقویت کمپین برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه از جمله اعلام منطقه پرواز ممنوع در این کشور مطرح می شود. روز سه شنبه گذشته باراک اوباما در واکنش به ویدئوی سوزانده شدن الکسباسه توسط داعش گفت : این نشانی از شرارت و بربریت این گروه است . به نظر می رسد این گروه تنها به کشتار و تخریب علاقمند است . جان کری ، وزیر خارجه آمریکا نیز تصریح کرد : اعدام الکسباسه نمایشگر تمامی شیطان صفتی های این دشمن است . 

حقیقتا چه دورویی و تزویر زیادی ! اوباما در مقامی این سخنان را بر زبان می آورد که دولت تحت رهبری وی چیزی جز کشتار ، مرگ و نابودی را در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به ارمغان نیاورده است. با بهانه حمایت و دفاع از امنیت مردم پیشرفته ترین تسلیحات مرگبار را در منطقه مستقر کرده تا بتواند بر ذخایر عظیم طبیعی آن تسلط یابد . شوک و ترسی که ناشی از تجاوز و اشغال خاک عراق توسط ارتش ایالات متحده همچنان در میان شهروندان این کشور وجود دارد .

نویسنده همچنین خاطرنشان کرد : واشنگتن بطور سیستماتیک و با استفاده از روش های ویژه و جنایی مانند جنایات ابوغریب یکی از پیشرفته ترین جوامع در منطقه غرب آسیا را تخریب نمود . ایالات متحده بیش از 25 سال است که از لحاظ اقتصادی و سیاسی عراق را مورد محاصره و اشغال قرار داده است ؛ از تحریم های فلج کننده در سال 1990 و نخستین جنگ خلیج در 1991 گرفته تا حمله و اشغال خاک آن در سال 2003 . بدنبال این اقدامات میلیونها عراقی کشته و تعدادی معادل 20 درصد جمعیت این کشور آواره شده اند . 

سابقه چنین تخریب کلی در یک جامعه بطور سیستماتیک حتی در زمان هیتلر در جنگ جهانی دوم نیز روی نداده بود . همه این موارد جدا از تخریب ها و کشتارهایی است که توسط داعش در عراق ایجاد شده است . این سیاست امپریالیسیمی آمریکاست که با حمایت های همه جانبه از القاعده و داعش بتواند روند تخریب در این کشور را در راستای منافع خود تسریع دهد . واقعیت این است که حمایت های مستقیم و علنی واشنگتن از داعش موجب تقویت قدرت آن و افزایش جنایاتش شده است . 

استراتژی آمریکا برای تسلط بر منطقه غرب آسیا آموزش ، تامین مالی و تسلیح شورشیان و تروریست های افراط گرایی است که در افغانستان ، لیبی ، سوریه و عراق فعالیت می کنند . در واقع اقدامات خرابکارانه و جنایات این تروریست ها و افراطی ها مسیر هژمونی آمریکا را در کشورهایی که به نوعی مانع محسوب می شوند ، باز می کنند . 

ایالات متحده برای آموزش و تسلیح مستقیم شورشیان و تروریستهایی که به سوریه اعزام می شوند ، یک پایگاه نظامی در خاک اردن ایجاد کرده است تاافسران سیا بتوانند به راحتی به آموزش شورشیان مشغول شوند . هم پیمانان منطقه ای ایالات متحده در جنگ علیه دولت بشار اسد از جمله پادشاهی های سعودی و قطر نیز هزینه های گزافی را بر روی گروه های تروریسی مانند القاعده و داعش سرمایه گذاری کرده اند . 

تازمانی که داعش دولت بشار اسد و ملت سوریه را هدف قرار میداد ، اوباما هیچ واکنشی به قتل های فرقه ای و کشتارهای دسته جمعی این گروه تروریستی علیه شیعیان نشان نمی داد . در این مدت کوچکترین انتقادی در این باره از کاخ سفید شنیده نشد . 

زمانی که داعش به سمت شمال و غرب عراق حرکت کرد و منافع و اهداف آمریکا در این مناطق مورد تهدید قرار گرفت اوباما به ماهیت " شیطانی " تروریست های تکفیری _ بعثی اعتراف کرد یک جنگ غیرقانونی را در عراق و سوریه به راه انداخت تا با این بهانه پیشرفت های داعش را در این مناطق تحت نظر داشته باشد . 

در انتهای این مقاله آمده است : طی چند ماه گذشته اقدامات  داعش _ بخصوص انتشار ویدئوها ازانواع اعدام های مختلف _ توجیه مناسب و بهنگامی برای آمریکا و متحدانش برای گسترش دخالت و اشغال خود در غرب اسیا از طریق یک جنگ جدید تعیین شده است . مانند همیشه ، دورویی و تزویر امپریالیسم همواره در مسیر جنایات پیشرو و پیشقدم است . 




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار