بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به کلیه بانک های سراسر کشور ، نسبت به افزایش شیوه های مختلف جعل و کلاهبرداری افراد سودجو در سیستم بانکی کشور و لزوم هوشیاری کارکنان بانک ها و مشتریان در این خصوص هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛بانک مرکزی  به منظور آگاهی پرسنل  و همچنین مشتریان بانک ها ، انواع شیوه های به کار برده شده توسط کلاهبرداران و  افراد سودجو را برای هوشیاری و مراقبت بیشتر مشتریان و همکاران بانکی  به شرح ذیل اعلام کرد.

1-کلاهبرداری تلفنی به طرق مختلف به صورت برقراری تلفنی یا ارسال پیاک به مشتریان با مضامین مختلف( از جمله برنده شدن در قرعه کشی ، تبلیغات اجناس و ....).


2-سوء استفاده ازناآگاهی مشتریان از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک  الکترونیک ( انتقال وجه اینترنتی ، دستگاه ATM، POS).


3- جعل و صدور انواع گواهی کسر از حقوق ، جوازکسب، رضایت نامه محضری و مدارک هویتی به منظور افتتاح حساب ، دریافت تسهیلات ، رفع سوء اثر چک و استفاده از سایر خدمات بانک.


4-سوء استفاده از عناوین دولتی وسازمان های وابسته به منظور اغفال کارمندان شعب و معرفی خود به عنوان افراد سرشناس و مدیران و ارگان های مختلف و درخواست انتقال وجه به صورت تلفنی.


5- جعل و کلاهبرداری از طریق تغییر مبالغ چک با دستیابی به چک افراد و سازمان ها از طریق فروش اقلام و کالا و غیره..و تعویض چک پول ها با اسکناس تقلبی./اعتبار
برچسب ها: مراقب ، شیوه ، کلاهبرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار