در پی اعلام افزایش ذخایر نفت آمریکا، بهای نفت روز پنجشنبه در بازار نیویورک کاهش یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت (نفت پایه آمریکا) در بازار بین المللی برای تحویل در مارس با 98 سنت کاهش به 51 دلار و 16 سنت نیویورک رسید.

بهای نفت روز گذشته نیز یک دلار و چهل سنت کاهش یافته بود. در ساعات آغازین بازار در روز پنجشنبه نیز بهای نفت به زیر پنجاه دلار در هر بشکه نیز رسیده بود.

وزارت انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود از افزایش هشت میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام این کشور خبرداد. کارل لری از کارشناسان نفتی در این خصوص اعلام کرد : همانگونه که کاهش بهای نفت در روز گذشته این موضوع را نشان داد، انتظار افزایش ذخایر وجود داشت.

"جنی مک گیلیان" از موسسه تردیشن انرژی که نوسانات بازار نفت را بررسی و آمار ها را در این خصوص ارائه می کند، گفت: تا زمانی که بهبود اساسی و در گام اول کاهش تولید در آمریکای لاتین دیده نشود و نیز کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان نفت، اوپک، سیاست های خود را ادامه دهد، بازار همچنان تحت فشار خواهد بود.

اوپک در ماه نوامبر تصمیم گرفت سطح سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز را حفظ کند و این امر موجب تسریع در روند کاهش بهای نفت شد.

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار