تیراندازی در رستورانی در باماکو پایتخت مالی پنج کشته به جای گذاشت که یکی از افراد کشته شده فرانسوی و یکی دیگر از آنان نیز بلژیکی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس مالی روز شنبه اعلام کرد پنج نفر از جمله اتباع فرانسوی و بلژیکی نیمه شب گذشته بر اثر تیراندازی در رستورانی در باماکو - پایتخت مالی - کشته شدند. 

یک افسر پلیس مالی اعلام کرد: «این یک حمله تروریستی بود، هر چند که ما منتظر تأیید این موضوع هستیم. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم چهار تن کشته شده‌اند که یکی از آن‌ها تبعه فرانسه، یکی تبعه بلژیک و دو تن از شهروندان مالی هستند.» 

او افزود یک افسر پلیس که در زمان وقوع حادثه در حال عبور از آنجا بود نیز از جمله کشته شدگان است. یک منبع در بیمارستان گابریل توره در باماکو اعلام کرد یک اروپایی دیگر - که ملیتش مشخص نیست - نیز در زمان انتقال به بیمارستان جان باخت و این در حالی است هشت تن مجروح شدند.

خبرنگار فرانس پرس که در محل حادثه حضور یافت اعلام کرد آتش نشانان جسد تبعه فرانسوی را کمی پس از نیمه شب از منطقه خارج کردند. 

پس از حمله، جسد افسر پلیس و محافظ یکخانه خصوصی نیز در خیابان و در مقابل رستوران مشاهده شد و کمی آن طرف‌تر نیز جسد تبعه بلژیکی قابل رویت بود. 

ده‌ها افسر پلیس محل حادثه را تحت محاصره خود در آورده‌اند اما شمار کمی از شاهدان حادثه به سبب ترس از انتقام جویی از دادن شهادت خودداری کردند. سفارت خانه فرانسه در باما کو با صدور بیانیه‌ای از همه اتباع فرانسوی حاضر در این شهر خواست در صورت خروج از خانه‌هایشان جانب احتیاط را رعایت کنند.

دو مظنون این حادثه نیز دستگیر شده‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار