دبیر جشنواره ملی بهره‌وری مطرح کرد

صدور رایگان کارنامه بهره‌وری شرکت‌ها توسط جشنواره ملی بهره‌وری

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری گفت: برای 330 شرکت در ششمین دوره چشنواره ملی بهره‌وری به صورت رایگان و با حمایت بخش خصوصی کارنامه بهره‌وری صادر شد.

صدور رایگان بهره‌وری شرکت‌ها توسط جشنواره ملی بهره‌وری/ اندازه‌گیری بهره‌وری هزار و 400 شرکت
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره‌وری در نشست بزرگداشت روز ملی بهره‌وری گفت: دوم خرداد آیین بزرگداشت روز ملی بهره‌وری در اتاق تهران برگزار می‌شود و طی آن هفتمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری افتتاح می‌گردد.

وی ادامه داد: در مرحله اول ششمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری موضوع کنفرانس بهینه‌کاوی مطرح شد همچنین از پروژه‌های برتر با هدف یادگیری و تجارب موفق تقدیر شد.

شکرخدایی گفت: در این دوره اندازه‌گیری شاخص‌های بهره‌وری اعم از شاخص‌های اصلی مانند بهره‌وری نیروی کار، سرمایه و کل عوامل تولید، شاخص‌های جانبی و شاخص ویژه انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته بهره‌وری هزار و 400 شرکت طبق این شاخص‌ها اندازه‌گیری شد و یکی از بزرگترین دستاوردهای جشنواره محقق گردید. همچنین برای 330 شرکت کارنامه بهره‌وری به طور رایگان صادر شد و پیش‌بینی ‌می‌شود بیش از 3 هزار شرکت بهره‌وری‌شان اندازه‌گیری شود.

شکرخدایی ادامه داد: در ششمین دوره این جشنواره، از 200 مدیرعامل بهره‌ور دعوت به عمل آمد و طبق آرای داوران پروژه‌های آنها مورد ارزیابی قرار گرفت؛ تا کنون 108 پروژه ارتقای عملکرد دریافت شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که در طول مسیر یک ساله بهره‌وری‌شان امتیاز بالای 800 را کسب کنند موفق به اخذ تندیس ملی بهره‌وری می‌شوند.

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری در خصوص برنامه‌های هفتمین دوره جشنواره گفت: علاوه بر سه مرحله ذکر شده در اسفند 94، ارزیابی بهترین محل کار انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان شد: در دوره جدید جشنواره منتظر حمایت شرکت‌های جهاد کشاورزی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری هستیم و امیدواریم بتوانیم هر ساله بهره‌وری غالب شرکت‌ها را ارزیابی کنیم.

محمدی ریاست کمیته راهبری جشنواره ملی بهره‌وری در حاشیه این نشست بیان کرد: توجه به بهره‌وری در جامعه امروز ضروری است خوشبختانه مشاهده شده است نسبت به سال‌های گذشته توجه به مقوله بهره‌وری از سوی مسئولین، مردم و به ویژه بنگا‌ه‌های اقتصادی شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار و اطلاعات کشورهای توسعه یافته، زمانی به رشد اقتصادی می‌رسند که سهم بیشتر بهره‌وری‌شان محقق شود.

ولی متأسفانه در برنامه چهارم و پنجم توسعه سهم بهره‌وری که معادل 31 درصد بود محقق نگردید و ما را به رشد اقتصادی مورد نظر نرساند.

برای تحقق سهم بهره‌وری در برنامه ششم توسعه نیاز به تحول در زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف جامعه از بعد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی گرفته تا بعد تولید همگی باید متحول بشوند و در راستای دستیابی به سهم بهره‌وری قدم بردارند.

محمدی ادامه داد: در تلاش هستیم یک برنامه جامع تحولی برای ارتقای بهره‌وری پیش‌بینی کنیم و بسترساز ارتقای سطح بهره‌وری در بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

وی در پایان گفت: سعی کردیم در جشنواره ملی بهره‌وری سازمان‌ها را به عملکرد خود حساس کنیم تا در مسیر بهره‌وری قدم بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار