طرح پرواز هواپیماهای جاسوسی انگلیس بر فراز مدیترانه

اتحادیه اروپا قصد دارد با تصویب طرح بکارگیری نیروهای نظامی در شورای امنیت سازمان ملل، به حضور نظامی خود در حوزه مدیترانه براساس ادعای مبارزه با قاچاق انسان وسعت ببخشد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، ممکن است اتحادیه اروپا هواپیماهای جاسوسی نیروی هوایی انگلیس را برای آنچه که ردیابی گروه‌های قاچاق انسان در حوزه دریای مدیترانه خوانده است، به شمال آفریقا اعزام کند.

این اتحادیه دیروز با آغاز مأموریت دریایی در مناطق ساحلی لیبی به منظور ریشه‌کن کردن بحران قاچاق انسان در منطقه و کشورهای اطراف موافقت کرد.

پس از فشارهای انگلیس "فدریکا موگرینی،" نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، در تلاش است تا مسئله استفاده از ساز و کارهای نظامی برای حل بحران مهاجران غیرقانونی را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویت برساند.

در عین حال، مقام های لیبی دیروز مخالفت خود را با هرگونه حضور نظامی بیگانه در مرزهای آبی این کشور اعلام کردند.

روز گذشته، دولت دیوید کامرون از آمادگی انگلیس برای پرواز هواپیماهای جاسوسی و شناسایی برای جمع آوری اطلاعات خبر داد. برخی منابع نیز از تحرکات نیروی هوایی ارتش انگلیس برای آماده‌سازی چند فروند از هواپیماهای کنترل و مراقبت "ئی-3 سنتری" و "ریتیون سنتینل" صحبت کرده اند.

سال‌های پیش، ناوگانی از هواپیماهای ریتیون سنتینل به افغانستان اعزام شده بودند. در سال 2014 نیز انگلیس مدعی شد چند فروند از این هواپیما برای مقابله با گروه بوکوحرام به نیجریه فرستاده شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار