مايکل هايدن رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا -سیا- مدعی شد بکارگیری شبه نظامیان شیعه برای بازپس گیری رمادی باعث وخیم تر شدن اوضاع خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، مایکل هایدن در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی سی ان ان درباره ی سقوط شهر رمادی عراق گفت: به نظر من صحبت های جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا درباره ی باز پس گیری رمادی از دست داعش هیچ مبنای واقعگرایانه ندارد. فکر نمی کنم دولت عراق بتواند در آینده ی نزدیک شهر رمادی را باز پس بگیرد. پیش بینی من بسیار بدتر است یعنی اگر دولت عراق شهر رمادی را بازپس بگیرد ، قطعا برای این کار از شبه نظامیان شیعه استفاده خواهد کرد درحالیکه بکارگیری شبه نظامیان شیعه، نه تنها راه حل محسوب نمی شود بلکه بخشی از مشکل است و باعث خواهد شد که وضع بدتر شود. 

مایکل هایدن در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا در قبال داعش راهبرد دارد یا خیر، گفت:رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته بود که دولت آمریکا هیچ راهبردی ضد داعش ندارد و من هم با این گفته موافقم. واقعا هیچ راهبردی ضد داعش در سوریه وجود ندارد. 
وی افزود:من خواستار اعزام یگان های زیاد به غرب عراق نیستم بلکه ما کارهای زیاد ی می توانیم بکنیم. 

مایکل هایدن گفت باید از عملیات ویژه ضد داعش حمایت کرد همانطور که در سوریه برضد ابو سیاف عملیات ویژه صورت گرفت.

مایکل هایدن گفت: من فکر می کنم آمریکا باید بین پنج تا ده هزار نیروی نظامی در عراق داشته باشد تا بتواند تاثیر گذار باشد اما مهمتر از تعداد نیروها ، مسئله این است که به این نظامیان اجازه داده می شود که چه کاری انجام دهند؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
با سلام تا کور شود انکه نتواند دید در ضمن نداشتن راهبرد به حمایت و تاسیس داعش توسط شما بر می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا ی لعنتی
حرفهای این جاسوس آمریکایی یعنی تفرقه بین رزمندگان مسلمان عراقی .
و از طرف دیگر کمک به داعشیهای دست پرورده آمریکای لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
آقای هایدن ، به کارگیری نیروهای آمریکائی سبب از دست رفتن رمادی شد .
اما حضور نیروهای مردمی عراق به کوری چشم شما آمریکائی ها رمادی را آزاد و خیانت شما آمریکائی ها را به مردم عراق اثبات خواهد کرد .
آخرین اخبار