مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: در سالی که گذشت استان قزوین شاهد فرسایش خاک بیش از ۱۲ تن در هکتار بود که این میانگین در استان قزوین نسبت به میانگین کشوری پائینتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛اسدالهی اظهار داشت: در سالی که گذشت حدود 16 تن در هکتار فرسایش خاک در کشور را داشتیم که استان قزوین با میانگین حدود 12 تا 14 تن در هکتار فرسایش خاک مواجه بوده است.

وی افزود: کاهش این میانگین نسبت به میانگین کشوری برای استان قزوین حائز اهمیت استٰ زیرا با کاهش فرسایش خاک واقدامات انجام شده در این راستا گامی در جهت حفظ بیشتر منابع طبیعی برداشته میشود.

مدیرکل منابع طبیعی قزوین در رابطه با راهحلهای ارائه شده برای جلوگیری از فرسایش خاک در استان قزوین تصریح کرد: یکی از راهحلهای در نظرگرفته شده برای کاهش فرسایش خاک در قزوین، عمل آبخیزداری است، در آبخیزداری تلاش بر این است که سرعت حرکت آب را کاهش داده تا از فرسایش خاک جلوگیری شود.

اسدالهی در رابطه با کنترل و نفوذپذیری بیشتر آب در خاک بیان کرد: در آبخیزداری زمانیکه سرعت حرکت آب را کاهش داده و سرعت آب در سطح را کنترل میکنیم، سفرهآبهای زیرزمینی تقویت شده و نفوذ آب در خاک بیشتر و از فرسایش خاک نیز جلوگیری میشود.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی در رابطه با آبخیزداری بیان کرد: آبخیزداری علاوه بر کنترل فرسایش خاک، سبب تقویت پوششهای گیاهی و جمعآوری آبها شده که از آبهای ذخیره شده در صنعت، کشاورزی و مصارف آشامیدنی استفاده میشود.




انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.