نباید اهالی سینما را برده و نوکر حلقه به گوش برخی از نهاد‌ها و اداره‌هایی که فکر می‌کنند متولی سینما هستند دانست.

انتقاد کارگردانی که 4 سال بیکار استحمید بهمنی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تعریف خود از مقوله امنیت شغلی در سینما گفت: هر شغلی در هر جامعه و کشوری اگر دارای تعریف و برنامه‌ریزی خاص و درستی باشد رشد کرده و تأثیرگذاری خوبی به دنبال دارد و فقط افرادی وارد آن حرفه می‌شوند که لیاقت کافی دارند.

وی افزود: سینما هم صنعت پیشرفته‌ای است که باید افراد ماهر، سالم و درس‌خوانده وارد آن شوند پس ارگان‌ و یا هر سازمان مسئول در این باره باید محیطی ایجاد کند که اجازه ورود افراد غیر متخصص به سینما را ندهد.

بهمنی ادامه داد: با دیجیتال شدن سینما و پیشرفت‌هایی از این قبیل که در آن رخ داده فیلم‌سازی آسان شده و هر کسی به خود اجازه حضور در این عرصه را می‌دهد.

این کارگردان عنوان کرد: خود من که نزدیک به 30 سال است در سینما حضور دارم حدود 4 سال در بیکاری به سر می‌برم یکی از دلایل آن ورود راحت برخی افراد به داخل سینما و به دست گرفتن همه کارها است و دلیل دیگر آن نبود سازمانی که بتواند دستورالعمل‌های سینمایی و کاری را به حق و درست انجام دهد.

بهمنی بیان کرد: بنابراین ایجاد امنیت شغلی از مهم‌ترین وظیفه خانه سینما است که این نهاد باید در ابتدا وضعیت قانونی و جایگاه خودش را حفظ کند بعد به نتایج مطلوب برسد.

وی ادامه داد: خانه سینما فقط باید به مسائل صنفی بپردازد نه به موضع‌گیری سیاسی متأسفانه، این نهاد در خصوص استقلال کاری و امنیت شغلی شعارهای زیادی داده اما اتفاق اساسی رخ نداده است.

این کارگردان تصریح کرد: خانه، کار، بیمه اجتماعی، بیمه کاری خانه‌نشینی کارگردان‌ها و دیگر عوامل سینمایی به علل مختلف، ورود افراد غیر حرفه‌ای که فقط مادیات برای آن‌ها مطرح است و ...مشکلاتی است که خانه سینما باید به طور جدی در جهت رفع آن‌ها رفع آن‌ها بکوشد.

وی عنوان کرد: باید تفکر سرمایه‌داری پنهان، تولید فیلم‌های تک بازیگر و تک لوکیشن به شکل سیاه نمایی تولید فیلم‌هایی که فقط برای حضور در فستیوال‌های خارجی نقاط ضعف جامعه را به بدترین شکل به تصویر می‌کشند از بین برود.

بهمنی افزود: یک هنرمند باید منصف باشد همان‌طور که چشمانش را بر روی فیلم‌های تلخ و سیاه باز می‌کند چون خراب کردن راحت‌تر از آباد کردن است.

این کارگردان ادامه داد: نباید اهالی سینما را برده و نوکر حلقه به گوش برخی از نهاد‌ها و اداره‌هایی که فکر می‌کنند متولی سینما هستند،‌دانست.

این کارگردان گفت: تمام این حرف‌ها به خاطر این است که بگوییم اکنون در حوزه و جامعه سینما مریض هستیم و کم‌تر به دنبال کار خوب و رفع مشکلات می‌رویم چرا حضور افرادی که در این عرصه مو سفید کرده و زحمات زیادی کشیده‌اند و می‌توانند دلسوز جامعه سینمایی ما باشند در خانه سینما به چشم نمی‌خورد شخصیت‌هایی چون جمشید مشایخی، داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی و...

وی در پایان گفت: خانه سینما بیشتر باید خادم ملت و هنرمندان باشد. امیدوارم در آینده شاهد برقراری نظم قانون بیشتری در جامعه سینما باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار