مقامات ترکیه گذرگاه مرزی «تل ابیض» سوریه را همچنان بسته نگه داشته‌اند و از ورود و خروج افراد از طریق این گذرگاه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، گذرگاه مرزی «تل ابیض» در حالی بسته شده است که شماری از خانواده های آواره سوری پس از فرار از تل ابیض همچنان در پشت مرز سرگردان هستند. هزاران نفر از ساکنان این شهر به دنبال سیطره جنگجویان کرد بر آن به سمت ترکیه فرار کردند. 

عماد الاطرش گزارشگر اسکای نیوز عربی گزارش داد: خیابان‌های تل ابیض پس از سیطره افراد مسلح کرد بر این شهر خالی است و فقط شبه نظامیان مسلح کرد در آنجا دیده می شوند. آنها پست های بازرسی در خیابان های شهر ایجاد کرده اند و در حال جمع آوری آثار برجا مانده از درگیری ها هستند. 

گذرگاه مرزی تل ابیض نخستین منطقه ای بود که یگان های دفاع از مردم کرد پس از شکست نیروهای داعش بر آنجا سیطره یافتند. هم اکنون شماری از خانواده های آواره سوری در بخش سوری این گذرگاه منتظر ورود به ترکیه هستند و در بخش تحت کنترل ترکیه نیز خانواده های دیگری در انتظار فرصتی برای بازگشت به تل ابیض بسر می‌برند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار