رئیس مجمع علمای عراق، صدور فتواهای مستند اهل سنت را مبنی بر تروریسم بودن داعش خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، "خالد الملا،" رئیس مجمع علمای عراق در گفتگو با این روزنامه گفت: «علمای اهل سنت باید با صدور فتواهایی مستند، خطرناک و جنایت کار بودن گروه (تروریستی صهیونیستی) داعش را نشان دهند.»

وی درباره تکیه بر برنامه های خارجی و دستگاه های اطلاعاتی بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش هشدار داد. رئیس مجمع علمای عراق افزود: علمای اهل سنت از جنایت های گروه تروریستی داعش کاملا آگاه هستند. به خصوص بعد از اینکه به موصل و بخش هایی از استان انبار یورش برد و اقدامات تروریستی ضد علما و شیوخ مخالف خود مرتکب شد. 

الملا، اشاره کرد باید اهل سنت عراق طرحی ارائه کنند که از نظر، ملی، اسلامی و انسانی جامع باشد زیرا خطر افراط گری و تروریسم گروه هایی که می‌خواهند به اسلام خدشه وارد کنند، معمولا با نام اهل سنت صورت می‌گیرد و وظیفه ما به عنوان علمای اهل سنت برای مقابله با افراط گری کور، دو چندان است. وی همچنین گفت: «از برادران شیعه نیز می‌خواهیم با افراط گری در محافل خود مبارزه کنند. باید همه علمای دین در سخنرانی های اسلامی میانه رو باشند و بتوانند در برابر افراط گری بایستند که باعث عقب افتادن ما از ملتهای جهان شده است.»
 
رئیس مجمع علمای عراق اتحاد ساختارهای مختلف این کشور را زیر پرچم دولت، اداره اوقاف اهل سنت و سازمانها و گروه های اسلامی میانه رو خواستار شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار