روسیا الیوم گزارش داد: مخالفت گسترده اعضای کنگره آمریکا با توافق هسته‌ای ایران غالباً به علت مخالفت اسرائیل با این توافق است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، انتقادات جمهوری خواهان از توافق هسته ای با ایران با آغاز جلسات کنگره آمریکا در این خصوص شدت یافته است و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از این توافق دفاع کرده است و درباره تصویب نشدن آن در کنگره به اعضای این مجلس هشدار داده است.

 خبرنگار این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین جلسه استماع مربوط به توافق هسته ای با ایران در کنگره به دفاع از توافق هسته ای با ایران پرداخت و گفت این بهترین گزینه است. جان کری گفت خروج از این توافق به معنای چراغ سبز به ایران برای گسترش برنامه هسته ای اش است. 

این شبکه در ادامه بخشی از اظهارات جان کری را در این خصوص پخش کرد که گفت: اگر کنگره آمریکا توافق هسته ای وین را رد کند آمریکا هر گونه دستاوردی را که ما حاصل کرده ایم از دست خواهد داد و چراغ سبزی برای ادامه برنامه هسته ای ایران و حرکت این کشور در مسیر دستیابی به بمب هسته ای بدون هیچ گونه نظارت و یا تدابیر شفاف سازی خواهد بود. اگر این اقدام صورت گیرد اوضاع به سرعت دگرگون خواهد شد و همه تلاشهای ما به شکست خواهد انجامید.

جان کری در معرض انتقادات حاد اعضای جمهوری خواه و دمکرات کنگره قرار گرفت و سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا دولت این کشور را متهم کرد که در مذاکرات با ایران شکست خورده است. سناتور مارکو روبیو نیز به ایران هشدار داد که پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما این توافق فرو خواهد پاشید.

وی گفته است: جهان و نظام ایران باید بدانند که این توافق به خود آنها مربوط است و رئیس جمهور بعدی آمریکا هیچ تعهد اخلاقی و قانونی برای متعهد ماندن به آن ندارد. ایران و جهان باید بدانند که اکثر اعضای کنگره آمریکا از این توافق پشتیبانی نمی کنند و می تواند با رفتن اوباما زایل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار