کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل "باراک اوباما" را به تحریف مواضع خود درباره توافق هسته‌ای ایران متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل ؛کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل – آیپک- اعلاک کرد "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و اعضای دولت وی درباره موضع این لابی در قبال توافق هسته‌ای ایران، مسائل نادرستی را بر سر زبان‌ها انداخته است.

"رابرت کوهن،" رئیس آیپک، مقاله هفته گذشته روزنامه نیویورک ‌تایمز را درباره تنش میان این کمیته و دولت آمریکا برای دیگر اعضای کمیته ارسال کرد و گفت: انتشار چنین مقاله‌ای منعکس کننده اشتباهات متعددی است که در ادعاهای دولت آمریکا  ریشه دارد.

"باراک اوباما" پیش از این گفته بود مخالفان توافق هسته‌ای مباحثی را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند تا بندهای مربوط به لغو تحریم‌ها را تحریف یا حذف کنند. گروه "شهروندان ایران عاری از سلاح هسته‌ای" که شاخه‌ای از آیپک هستند، تبلیغات تلویزیونی درباره ماهیت توافق هسته‌ای پخش کردند.
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت همین آگهی موجب شد، "اوباما" در نشست هفته گذشته خود با رهبران یهودی، آگهی مذکور را با سایر کسانی که به شخص او حمله کرده‌اند، یکی بداند. "کوهن" در واکنش به این اظهار نظر "اوباما" گفت: این آگهی اصلا به رئیس‌جمهور اشاره نداشته است. در این رقابت، آی‌پک همراه با گروه "شهروندان ایران عاری از سلاح هسته‌ای" کار درست را انجام می‌دهند. من از شما می‌خواهم از طریق مباحث سیاسی و نه شخصی کردن موضوعات، برای کمک به این تلاش، به ما بپیوندید.

از سوی دیگر مقامات دولت آمریکا مدعی شدند، نمایندگان دولت در سخنرانی و گفت‌وگو با مخالفان توافق حتی اجازه مطرح کردن سئوال را هم نداشته‌اند. "کوهن" در واکنش به این ادعا گفت: کمیته آیپک با نمایندگان دولت که برای 700  فعال مخالف توافق ایران سخنرانی کرده‌اند، با احترام و تواضع رفتار کرده است. نمایندگان کاخ سفید آزاد بودند از 30 دقیقه فرصتی که در اختیار داشتند، به هر شکل که مایلند استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار