ژاپن سطح هشدار را برای پیشگیری از پیامدهای فوران آتش فشان "ساکوراجیما" افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز هواشناسی ژاپن امروز برای پیشگیری از پیامدهای فوران آتش فشان "ساکوراجیما" واقع در جنوب این کشور، سطح هشدار را افزایش داد.

مرکز هواشناسی ژاپن سطح هشدار را از سطح 1 تا 5، به 4 افزایش داد. این افزایش سطح هشدار بدان معناست که ساکنان اطراف این آتش فشان باید آمادگی تخلیه احتمالی محل سکونت خود را داشته باشند.

مرکز هواشناسی ژاپن هشدار داده احتمال فوران گسترده آتش فشان کوه ساکوراجیما بسیار افزایش یافته است. این مرکز همچنین از ساکنان اطراف این آتش فشان خواست بیشترین احتیاط را بکار گیرند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که در ساعات اخیر، لرزه هایی اطراف کوه ساکوراجیما که مقصد گردشگران محسوب می شود بوقوع پیوست.

کوه آتش فشانی ساکوراجیما که ارتفاع 1117 متری از سطح دریا دارد، در شهر "کاگوشیما" قرار دارد و حدود 1000 کیلومتر از جنوب غرب توکیو فاصله دارد. همچنین این آتش فشان فعال در 50 کیلومتری رآکتور هسته ای "سندای" ژاپن قرار دارد.

رآکتور هسته ای شماره 1 نیروگاه سندای ژاپن، روز سه شنبه و پس از گذشت چهار سال از سونامی فوکوشیما که سبب شد فعالیت تمامی نیروگاه های کشور متوقف شوند، بار دیگر راه اندازی شد. 

از سال 2009، سالانه 500 تا 1000 فوران آتش فشانی در ساکوراجیما رخ می دهد. در اوت 2013 (مرداد 92) وقوع یک فوران آتش فشانی شدید سبب شد تمامی این منطقه با خاکستر پوشانده شود. ژاپن در "حلقه آتش در اقیانوس آرام" قرار گرفته که منطقه ای زلزله خیز و آتش فشانی به شمار می رود.

در  سپتامبر سال گذشته  ( شهریور 93) فوران آتش فشان اونتاکی در مرکز ژاپن سبب شد 57 نفر کشته و 6 نفر ناپدید شوند. همچنین در سال های اخیر به سبب زمین لرزه شدیدی که منطقه "توهوکو" در شمال این کشور را در مارس 2011 ( اسفند 89) لرزاند؛ فعالیت های آتش فشانی در این کشور افزایش یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار