وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد عدن پایتخت این کشور برای سالهای آینده خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی؛ "ریاض یاسین،" وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن، فاش کرد دولت مستعفی تصمیم گرفته است شهر عدن در جنوب یمن را به عنوان پایتخت کشور برای سالهای آینده برگزیند. 

وی پس از پایان سفر "عبدربه منصور هادی،" رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، به دوحه پایتخت قطر گفت: دولت (مستعفی) به زودی برای برگزاری نشستی در پایتخت جدید یعنی عدن آماده می‌شود و عدن مرکز تصمیم گیری سیاسی در کشور به مدت چند سال خواهد بود تا اوضاع آرام شود و به ثبات برسد. 

"ریاض یاسین" اظهار داشت این تصمیم براساس اطلاعاتی، که آن را واقع بینانه توصیف کرد، اتخاذ شده و این اطلاعات در تهیه این طرح سهیم بوده است که شامل طرح کاملی می‌شود تا یمن یک کشور فدرال شود. این بدان معناست که هر اقلیمی پایتخت خود را دارد. 

وی گفت: وضع پایتخت کنونی یعنی صنعا با عدن تفاوت زیادی دارد به طوری که وضع عدن برای اینکه پایتخت کشور باشد مناسب تر است به ویژه اینکه مناطق اطراف آن امن‌تر است. برخلاف صنعا که از هر طرف وضع دشواری دارد، عدن شهر ساحلی است. 

"ریاض یاسین" تصریح کرد بررسی‌هایی که کارشناسان بر آن نظارت داشته اند، تایید می‌کند که عدن در حال حاضر برای پایتخت بودن حداقل برای سالهای آینده مناسب است. 

وی تصریح کرد اولویت ما در حال حاضر بازپس گرفتن یمن و بازسازی و ایجاد فضای مناسب در کشور است. 

القدس العربی نوشت سخنان "ریاض یاسین" هماهنگ با سخنان "عبدربه منصور هادی" بود. منصور هادی روز گذشته قبل از اینکه دوحه را ترک کند، مدعی شد پرچم یمن به زودی در مران در استان صعده - پایگاه رهبر انصارالله و اکثر رهبران آن‌ها- برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار