گفته می‌شود وزیر خارجه سابق آمریکا اقداماتی برای تضعیف رقیب خود، معاون رئیس جمهور، در انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌دهد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برخی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا با وجود حمایت از یکدیگر در انظار عمومی، از هر ترفندی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند. در چند هفته گذشته تیم هیلاری کلینتون – یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 -- با تلاشی فراوان، حمایت و تائید مهره های تأثیرگذار را در یالتهای میزبان رأی گیری اولیه بدست آورد.

 اعضای تیم کلینتون با جمع آوری منابع مالی به دنبال تضعیف شانس بایدن هستند. این در حالی است که هنوز بایدن به طور رسمی حضور خود را در انتخابات اعلام نکرده است.

برخی از مهره های تأثیرگذار و حامیان مالی دموکرات ها در مصاحبه با آسوشیتد پرس با شرط اعلام نشدن نامشان فاش کردند در حالی که پیش از این از بایدن حمایت می کردند، از جانب تیم کلینتون با آنها تماس گرفته شده و خواسته شده است که حمایت خود را تغییر دهند.

علاوه بر این، کلینتون تاخت و تاز جدیدی را در کارولینای جنوبی، ایالتی که در آن بایدن دارای روابط سیاسی است آغاز کرده است. او تا کنون توانسته است حمایت دو فرماندار اسبق کارولینای جنوبی را جلب کند.

سه شنبه هفته گذشته معاون رئیس جمهور، تایید اوباما را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 دریافت کرد. در حالی که وی هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده است، منابع عنوان کردند بایدن بسیار علاقمند است در انتخابات آتی نامزد شود.

نامزدی بایدن ممکن است سبب آسیب رسیدن به برنامه های انتخاباتی کلینتون شود؛ به خصوص اینکه ممکن است محبوبیت کلینتون تحت تاثیر «رسوایی ایمیلی» قرار گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار