معاون وزیر خارجه عربستان و معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل، در نیویورک اوضاع یمن را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی،  شاهزاده "ترکی بن محمد،" معاون وزیر امور خارجه عربستان، و معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل در دیداری در نیویورک اوضاع یمن را بررسی کردند. 

در این دیدار اوضاع یمن و چالشهایی که مانع از اجرای قطعنامه های سازمان ملل در این کشور می شود بررسی شد.

خبرنگار شبکه الاخباریه سعودی در گزارشی گفت: جفری فلتمن، معاون سازمان ملل در امور سیاسی و شاهزاده ترکی بن محمد در محل استقرار هیات اعزامی عربستان به نیویورک دیدار کردند. 

این شبکه افزود: وی در این دیدار که در حاشیه نشست های هفتادمین دوره مجمع عمومی برگزار شد بر اصرار عربستان بر یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن و اجرای قطعنامه های شورای امنیت تاکید کرد. 

جفری فلتمن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ما در زمینه روند سیاسی که به راه حل در یمن منجر شود توافق کردیم و همچنین توافق داریم که هیچ راه حل نظامی برای بحران کنونی یمن وجود ندارد و باید برای حل بحران به میز مذاکرات بازگشت و جریانهای مختلف با نیت صادقانه در میز مذاکرات حاضر شوند.

عربستان سعودی 26 مارس (6 فروردین)، حمله خود به یمن را بدون مجوز سازمان ملل و با هدف تضعیف جنبش مردمی انصارالله و بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی آغاز کرد.

به گزارش سازمان ملل، در درگیری‌ها در یمن تا کنون بیش از چهار هزار و  500 نفر کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار