«زید العیسی» گفت: حملات موثر روسیه در سوریه اهداف آمریکا و عربستان سعودی را از بین برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، زید العیسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین از لندن درباره نارضایتی کشورهای غربی از حملات هوایی روسیه در سوریه گفت: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به دلیل دخالت موثر و قوی روسیه در اراضی سوریه و هدف قرار گرفتن گروه های مسلح تروریست در این کشور به شدت خشمگین و ناراضی هستند.

وی افزود: همان طور که رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه تاکید کردند این گروه های تروریست شامل داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش)، جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح هستند اما آمریکا و دیگر اعضای گروه موسوم به ائتلاف بین المللی علیه داعش می خواهند از این گروه های تروریست برای رسیدن به اهداف خود در سوریه برسند.

به گفته این کارشناس نگرانی شدید غرب ناشی از همکاری و هماهنگی نیروهای روسی با ارتش سوریه بوده این درحالی است که ائتلاف به سرکردگی آمریکا از همکاری با ارتش سوریه خودداری می کند. ارتش سوریه تنها نیرویی است که می تواند ضربات سنگینی به داعش وارد کند. این وضع برای نیروی بسیج مردمی در عراق نیز صادق است.

وی تاکید کرد: آمریکا به همراه متحدان منطقه ای خود نظیر ترکیه و عربستان سعودی نمی خواهند ضربات تاثیرگذاری به داعش در عراق و سوریه وارد شود. آمریکا می خواهد از داعش به عنوان ابزاری برای تقویت نفوذ خود در آمریکا استفاده کند. با اقدام نظامی روسیه در سوریه ،رویای ترکیه و عربستان سعودی در ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه بر باد رفته است. ریاض تلاش می کرد تا وضع کنونی در یمن این بار در سوریه تکرار شود.

العیسی افزود: در حال حاضر آمریکا به همراه متحدان منطقه ای و بین المللی نمی خواهند تعامل جدی و واقع گرایانه ای با ائتلاف روسیه، سوریه و ایران داشته باشند. غربی ها تلاش می کند ائتلاف روسیه، ایران و سوریه تضعیف شود و این مسئله را القاء کنند که روس ها به دنبال نابودی داعش نیستند.

این کارشناس عرب در پایان یادآور شد: در حال حاضر حملات رسانه ای شدید در کشورهای غربی علیه روسیه وجود دارد. اما روسیه با استفاده از موشک های دوربرد خود برای هدف قرار دادن مواضع داعش بر این مسئله تاکید می کند ائتلاف آمریکا علیه داعش شکست خواهد خورد همان طور که واشنگتن پیش از این نتوانست روسیه را در محاصره قرار دهد. از سوی دیگر باید دولت عراق از این فرصت استفاده و با استفاده از توان روسیه گروه های تروریستی را نابود کند.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار