نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی‌سیم‌چی لشکر 8 نجف اشرف برگزار و از کتاب "حسین جان به گوشم" رونمایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی‌سیم‌چی لشکر 8 نجف اشرف که با حضور مسئولین استانی، مدیران مخابرات استان و مسئولین شهرستان نجف‌آباد در حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد برگزار گردید، حسین کشایی مدیرعامل شرکت مخابرات اظهار داشت: با برگزاری این یادواره شاید بتوانیم بخشی از دین خود به خون شهدا را ادا کنیم.

مدیرعامل مخابرات استان در این یادواره که با حضور جمع کثیری از خانواده های شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برگزار شد، افزود: این یادواره پیام جنگ را به نسل امروز منتقل کرده و یاد و خاطره شهدای گرانقدر پاس داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه با این حرکت فرهنگی بزرگ یاد و خاطره نقش‌آفرینان دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود، تصریح کرد: رزمندگان بی‌سیم‌چی و مخابراتی دوش به دوش فرماندهان پیام های تلخ و شیرین جنگ را منتقل می‌نمودند.

کشایی عنوان کرد: صدای گرم و رسای بی‌سیم‌چی‌ها، در گاه نبرد و هنگامه‌ای که هیچ کس جرأت فریاد زدن نداشت، روحیه بخش بود و در طول تاریخ دفاع مقدس فراموش نخواهد شد.

وی یادآور شد: خود بالغ بر 4 سال در خدمت لشگر 8 نجف اشرف بوده، و حدود 2 سال در گردان انبیا همراه و همگام بسیاری از دوستان نجف آبادی و همچنین سال های متمادی در کنار فرمانده خستگی ناپذیر و اسطوره دفاع مقدس سردار شهید حاج احمد کاظمی خدمت نموده است.

حسین کشایی خطاب به پدران و مادران شهدا گفت: هیچ گاه حتی برای لحظه‌ای یاد شهدای شما از اذهان و خاطره ها پاک نمی‌شود و همیشه زنده و جاودان خواهد ماند.

وی ضمن یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس، یادی از شهادت شهید کلباسی نمود و عنوان نمود: این شهید بزرگوار در حین خواندن آیۀ الکرسی در لحظه نبرد و صبح روز حمله مورد اصابت آرپیچی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان تأکید کرد: لازم است تنها یک دقیقه تأمل نموده و بیاندیشیم بعد از شهدا چه کرده‌ایم، آیا راه شهید را ادامه داده‌ایم، آیا می‌توانیم برای این سئوال پاسخی درخور بیابیم.

وی افزود: در این یادواره ها از کسانی که در طول 8 سال دفاع مقدس نقش آفرین و روحیه بخش بودند یاد می کنیم و باید با برگزاری این گونه یادواره ها آن روحیه معنوی دوران دفاع مقدس را در کنار خود زنده نگه داریم.

حسین کشایی در ادامه تصریح کرد: ما امروز میهمان 200 نفر از شهیدان بسیم چی لشکر 8 نجف اشرف و 20 تن از شهیدان شرکت مخابرات استان هستیم.

وی افزود: خوشبختانه مخابرات اصفهان، با بکارگیری ایثارگران، آزادگان، جانبازان، فرزندانشان و فرزندان شهدا به عنوان پرسنل این اداره، سهمی 65 درصدی به آنان اختصاص داده و به خود افتخار می کند که هنوز هم در میدان نبرد پیشقدم است.

در ادامه این مراسم سردار امینی فرمانده لشکر 8 نجف اشرف، با اشاره به دلاور مردی‌های لشکر 8 نجف اشرف در طول دفاع مقدس و فرماندهی حاج احمد کاظمی به عنوان فرماندهی فرامنطقه ای گفت: آن شهیدانی که روزگاری خواب را از چشمان دشمن در میدان نبرد گرفته بودند، امروز نیز در میدان های نبرد منطقه حاضر هستند و از کیان اسلام و نظام دفاع می کنند.

دیگر سخنران این مراسم حجت الاسلام حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد بود که برگزاری یادواره شهدا را جلسات ذکر و یاد خدا بیان داشت و گفت: این گونه یادواره ها در اصل تفسیر صراط مستقیم است.

در ادامه این مراسم از 8 تن از خانواده های شهدای لشکر 8 نجف اشرف از 8 شهرستان استان و همچنین از 200 نفر از خانواده‌های شهدا، تقدیر به عمل آمد.

هم چنین در ادامه برنامه از کتاب "حسین جان به گوشم" که مجموعه خاطرات و نوشته های رزمندگان بسیم چی و مخابرات لشکر 8 نجف اشرف بود، رونمایی شد.

از برنامه های جنبی این یادواره برگزاری نمایشگاهی از ادوات نظامی و هم چنین مخابراتی در طول دوران دفاع مقدس و همچنین آشنایی با تهدیدات فضای مجازی در کنار عرضه محصولات فرهنگی بود. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.