گاردین در گزارشی از وحشت گروه های معارض سوری در پی حملات روسیه در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پس از وقوع چندین حادثه غیرمترقبه در سوریه، نبرد در "حلب،" دومین شهر بزرگ این کشور آغاز شد. برای بیش از یک سال، سربازان دولت در مواضع خود با گروه های معارض می جنگیدند تا مانع از ویرانی های بیشتر شوند. حالا سه هفته از دخالت روسیه در سوریه می گذرد و این مسئله مورد پسند معارضان سوری نیست.

"زکریا ملافجی،" عضو ارتش آزاد سوریه در حلب اعلام کرد: دولت تاکنون 6 کیلومتر پیشروی داشته و توانسته است سه روستا را بازپس گیرد. 

وی همچنین مدعی شد: روسیه حتی مناطق مسکونی را بمباران می کند. این کشور برای کمک به رژیم و پیشروی سربازان و تانکهای دولت قصد دارد همه جا را پاکسازی کند. 

ایران نیز برای کمک به "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه تلاش می کند. به ادعای گاردین، یک گروه از ارتش ایران در 20 کیلومتری جنوب این کشور مستقر شده است. نیروهای حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعه عراق و سوریه نیز در این نبردها حضور دارند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز جمعه مدعی شد بیش از 2000 سرباز ایرانی برای کمک به نیروهای سوری حامی "بشار اسد" در حلب مستقر شده اند. 

نیروهای حزب الله نیز راه حلب را در پیش گرفته اند. یکی از ساکنان حومه "ضاحیه" بیروت – پایتخت لبنان --  گفت: "هر کسی را که می شناسم به سمت حلب رفته است. این نخستین باری است که همه آنها ناپدید شده اند."

معارضان داخل حلب اعلام کرده اند در روزهای اخیر، متحدانشان -- از جمله ترکیه، عربستان سعودی، قطر و آمریکا -- تعداد زیادی موشک ضد تانک برای آنها فراهم کرده اند. 
"زکریا ملافجی" همچنین خاطرنشان کرد بسیاری از ساکنان شرق حلب پس از حملات هوایی ارتش سوریه از منطقه گریختند. ساکنان این مناطق خانه های خود را ترک کردند و به روستاهای اطراف رفتند.
"اوساما ابوزید،" مشاور ارشد ارتش آزاد سوریه نیز در این خصوص گفت: حلب یک منطقه مهم محسوب می شود. زیرا منبع تأمین سلاح و غذای شهروندان از راه ترکیه است. مراکز فرماندهی نیز در این منطقه قرار دارند. دلیل پیشروی روسیه نیز همین است.

وی در ادامه مدعی شد: "رژیم سوریه و گروه تروریستی داعش سال گذشته سعی داشتند حلب را تصرف کنند. این بار نیز آنها با دولت روسیه هماهنگ شده اند. روسها با این اقدام، کمک بزرگی به عناصر داعش می کنند. روسها آنها را با حملات هوایی حمایت می کنند."

روسیه از حدود سه هفته پیش حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد. گفته می شود این حملات موجب وحشت تروریستهای داعش شده و تعداد زیادی از آنها را مجبور به ترک مواضع خود کرده است. تهران و مسکو نیز پیشتر اعلام کرده اند برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و حل بحران سوریه مداخله می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
ببينيد چه كساني از مناطق مسكوني و غير نظامي سخن ميگويند ؟آن مناطق مسكوني كه شما از آن دم ميزنيد در آن نرهاي(مردان) قطري- عربستاني- بعثي داعشي به همراه مونث هاي(زنان) فاسد داعشي غرب ميلولند.
آخرین اخبار