سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد رئیس جمهور جمهوریخواه آینده باید به محض انتصاب، توافق ایران را با همراهی جامعه بین‌الملل از بین ببرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جوئیش ژورنال، اریک کنتر، سخنگوی اسبق مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، مدعی شد: تعهد نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا به از بین بردن توافق هسته‌ای ایران در نخستین روز دست‌یابی به قدرت، اقدامی نیست که  بتوان یک جانبه عملی کرد. این اقدام باید با همراهی جامعه بین‌المللی انجام شود.

او افزود: منظور من از جامعه بین‌المللی، اروپا نیست؛ بلکه کشورهایی است که بیشتر از سایرین در معرض خطر ایران هسته‌ای قرار دارند. بنابر ادعای کنتر، باید از کشورهای عرب هم‌پیمان و سنی مذهب مانند امارات، مصر و عربستان پرسید درباره این توافق و اعتماد به ایران چطور فکر می‌کنند. نظر آن‌ها درباره این توافق با نظر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس هم‌سو است. 

ادعاهای کنتر منعکس‌کننده نظرات جب بوش، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سال 2016 آمریکا، است. او دو ماه پیش حمایت خود را از جب بوش اعلام کرد. نامزدهای جمهوری‌خواه دیگر مانند تد کروز، مارکو روبیو، کارلی فیورینا و بابی جیندال نیز وعده داده‌اند به محض انتصاب به سمت رئیس‌جمهور آمریکا، توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را بازنگری کنند. 

او در پایان ادعا کرد: اگر من رئیس‌جمهور بودم، هرگز چنین توافقی را نمی‌پذیرفتم؛ زیرا اطمینان دارم ایران به تعهداتش پایبند نخواهد بود. در صورتی که فرض کنیم ایران از تعهداتش تخطی نکند و نظارت به درستی انجام گیرد، باز هم این کشور میلیاردها دلار پولی را که در نتیجه لغو تحریم‌ها آزاد می‌شود، صرف بی‌ثبات کردن خاورمیانه خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار