آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد بعید است بهای نفت پیش از پایان دهه کنونی، به بشکه‌ای 80 دلار بازگردد.

آژانس بین‌المللی انرژی: بهای نفت تا سال 2020 به بشکه‌ای 80 دلار می‌رسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد به رغم کاهش بی سابقه در سرمایه گذاری در بخش نفت، بعید است بهای نفت پیش از پایان دهه کنونی به بشکه ای 80 دلار بازگردد.

آژانس بین المللی انرژی در چشم انداز انرژی جهانی خود اعلام کرد پیش بینی می شود رشد تقاضای سالانه برای نفت حدود 900 هزار بشکه در روز تا سال 2020 باشد و به تدریج میزان تقاضا برای نفت تا سال 2040 به 103 میلیون و 500 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

کاهش بهای نفت امسال به بشکه ای حدود 50 دلار باعث شده است آمریکا تولید نفت شیست خود را کاهش دهد. تولید نفت شسیت یکی از عوامل اصلی عرضه مازاد در بازار و کاهش شدید بهای نفت در 12 ماه گذشته بوده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، پیش از انتشار این گزارش در مصاحبه با رویترز گفت :« انتظار ما این است که شاهد افزایش تدریجی بهای نفت به بشکه ای 80 دلار تا سال 2020 باشیم. ما پیش بینی می کنیم سرمایه گذاری ها در بخش نفت امسال با کاهش بیش از 20 درصدی روبرو شود؛ اما این کاهش در سرمایه‌گذاری ممکن است سال آینده نیز ادامه یابد.»




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار