آژانس بین المللی انرژی از صف کشیدن خریداران اروپایی نفت ایران برای آغاز تجارت با این کشور خبر داد.

آژانس بین المللی انرژی: بازگشت ایران، رقابت بهای نفت در اروپا را افزایش می دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "فیول فیکس،" آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس در گزارش ماهانه خود اعلام کرد پس از لغو تحریم ها، با ورود نفت خام ایران به بازار اروپا، رقابت بر سر بهای نفت افزایش خواهد یافت. 

پس از توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های این کشور، اروپا به میدان نبردی میان 4 کشور تولید کننده نفت خام ترش-- شامل روسیه، عراق، عربستان سعودی و ایران – تبدیل خواهد شد. 

بنا بر اعلام آژانس بین المللی انرژی، پس از اعمال تحریم ها علیه تهران و کاهش صادرات ایران، "عراق،" به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت)  شناخته شد. عراق در ماه ژوئیه و اوت، روزانه 1 میلیون بشکه نفت به اروپا فروخت و حتی از عربستان سعودی نیز پیشی گرفت. اروپا روزانه 9 میلیون بشکه نفت خام وارد می کند که دو سوم آن نفت خام ترش است. 

در این گزارش همچنین آمده است: با ورود ایران به بازار اروپا، عراق به دنبال جذب مشتریان جدیدی در اروپاست. عربستان سعودی نیز به تازگی اقدام به فروش نفت خود در منطقه های جدیدی -- از جمله یک پالایشگاه در سوئد و لهستان -- کرده است. این دو کشور پیشتر نفت خام خود را از روسیه خریداری می کردند.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد انتظار می رود تحریم های ایران تا سال آینده لغو شوند. در حال حاضر حتی بسیاری از خریداران نفت خام ایران در اروپا برای تجارت با ایران صف کشیده اند. 

ایران و کشورهای 1+5 تیر ماه در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران به تدریج لغو خواهند شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار