رئیس پلیس شهر شیکاگو به دنبال قتل یک نوجوان سیاهپوست از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال چندین روز ناآرامی که به علت قتل یک نوجوان سیاه پوست توسط یک پلیس سفید پوست در حدود یک سال پیش ایجاد شد، یک فرمانده پلیس شیکاگو به درخواست شهردار این شهر از سمت خود کناره گیری کرد.

امانوئل شهردار شیکاگو در یک کنفرانس خبری گفت از مک کارتی فرمانده پلیس، خواسته از سمت خود کناره گیری کند. این خبرها پس از متهم شدن جیسون وان دیک افسر پلیس مبنی به قتل لاکوان مک دونالد،‌ نوجوان سیاه پوست مطرح می شود.

امانوئل گفت: شلیک گلوله به لاکوان مک دونالد در قالب کلمات نمی گنجد؛ ما باید عمل کنیم و برای پیشگیری از چنین اعمالی در آینده،‌ باید گام هایی برداریم.

وی، مک کارتی و آنیتا آلوارز دادستان ایالت کوک کانتی به سبب تعلل 13 ماهه در انتشار ویدئوی مربوط به تیراندازی در سال 2014 تحت انتقاد قرار گرفته اند.

تظاهرات به متهم شدن و بازداشت وان دیک منجر و انتشار ویدئو در بیست و چهارم نوامبر منجر شد. امانوئل گفت تشکیلات جدیدی که تحت نظر دوال پاتریک، فرماندار پیشین ماساچوست اداره می شود نظام پاسخگویی، نظارت و آموزش پلیس را بازبینی خواهد کرد.

در ویدئویی که یک هفته پیش منتشر شد وان دیک به سوی نوجوان 17 ساله مک دونالد شلیک می کند در حالی که وی از روبه روی پلیس رد می شود. وان دیک 37 ساله روز دوشنبه با گذاشتن وثیقه یک و نیم میلیون دلاری از بازداشت آزاد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار